Koliko vremena dnevno potrošite na pisanje mailova? Vrijeme se, ovisno o vrsti posla i poziciji razlikuje, no nedavno istraživanje koje je proveo Slack pokazuje kako se tokom radne sedmice prosječno jedan cijeli radni dan, odnosno nešto više od osam sati, izgubi upravo na pisanje mailova. Čini se kako je, uprkos brojnim drugim alatima i servisima, mail i dalje primarni način poslovne komunikacije.
Novo evropsko istraživanje otkrilo i koliko zaposleni Hrvati dnevno troše vremena na email poruke
Slackovo istraživanje, koje je provedeno na uzorku od više od 8 hiljada zaposlenika u manjim kompanijama, pokazalo je kako mailovi, odnosno njihovo pisanje i konstantno provjeravanje inboksa, utječe na njihovu produktivnost. Čak polovina ispitanih smatra kako je to jedan od razloga koji im otežava da budu uspješni u svojim ulogama. Također, što je prilično zanimljivo, pokazalo se kako zaposlenici neke mailove u potpunosti ignoriraju - čak šest mailova dnevno i to samo na temelju naslova maila, a dio njih ne čita one duže od osam rečenica.
Mnogi, odnosno skoro polovica njih, neke mailove propuste jer završe u folderu spam, dok 44 posto ispitanika smatra kako im je inboks prepun nevažnih mailova. Dakle, velik broj zaposlenika iz određenog razloga, bilo da je riječ o tome da ignoriraju mailove, brišu ih ili da završe u spamu, propustit će neke važne poslovne informacije. Zbog svega toga, 27 posto zaposlenika vjeruje kako je e-mail zastarjeli oblik komunikacije..
Što se broja napisanih e-mailova tiče, on je gotovo trocifren tokom jedne sedmice i zaposlenici prosječno pišu 99 mailova sedmično.
Svoj stav o e-mailu na zanimljiv je način opisala je Dierdre Byrne, šefica Slackova odjela za Veliku Britaniju i Irsku: E-mail je žohar interneta, jednostavno neće odumrijeti. Na temelju ovog istraživanja ona smatra kako e-mail jednostavno više ne ispunjava svoju svrhu jer zaposlenici gube jedan cijeli radni dan tjedno samo na pisanje mailova, koji se ponekad niti ne pročitaju.
U takvim slučajevima dobro bi došla umjetna inteligencija koja bi mogla ne samo sastavljati mailove, u čemu se do sada pokazala prilično uspješna, već bi i iz primljenih mailova mogla izvlačiti najvažnije detalje tako da bi primatelji mogli biti upoznati manje-više s cijelim sadržajem mailova a da ih ne pročitaju.
Ovo nije prvi put da iz Slacka kritiziraju mailove, a još ranije su naglasili kako bi zaposlenici u kompanijama trebali koristiti druge, bolje i učinkovitije načine saradnje i komunikacije, pri tome, naravno, misle i na korištenje - Slacka.