Automobil s motorom koji razvija ‘moćnih’ 80 KS i brzinomjer koji na svom graničniku pokazuje 220 km/h?! Kao da ste dizaču tegova u najtežoj kategoriji stavili sprinterice i rekli da pobjedi na atletskoj stazi svjetskog prvaka na 100 metara.
Svi znamo da, na primjer, Volkswagen Up ide do 160 km/h, a brzinomjer mu završava sa 220 km/h. Razlika od 60 km/h baš i nije mala. Zašto je tako? Na to pitanje pokušao je odgovoriti CNN.
Čini se da proizvođači automobila žele postaviti najčešće korištene brzine na središnje i lako čitljivo mjesto. To znači da radije postavljaju brzinu između 100 i 130 km/h centralno na vrhu instrumentacije, a kako bi se brojevi simetrično rasporedili po brojčaniku, ostatak brojčanika je također popunjen vrijednostima koje je nemoguće ostvariti.
Ima tu i nešto prestiža jer imati brzinomjer sa 220 km/h na VW Upu sugerira da automobilčić može mnogo više nego što mu to motor omogućuje.
Brzinomjeri koji se protežu daleko iznad dozvoljenih brzina vožnje odavno su norma u SAD-u, prema stručnjacima za brzinomjere i sigurnost automobila. Trend se nastavio iu 21. stoljeću čak i kada je broj smrtnih slučajeva u saobraćaju rastao.
Već 1920-ih, automobili su se mogli kupiti sa brzinomjerima i do 200 km/h, prema Bruce Woolseyju, predsjedniku Bob's Speedometer-a, dobavljaču autodijelova iz Michigana.