Automobilski akumulator pokvari se u nekom trenutku.
Prema ADAC-u, možete očekivati da će baterija vašeg automobila trajati četiri do pet godina. Nema razlike između različitih tipova automobilskih akumulatora, kao što su gel ili akumulatori bez održavanja. Ovo je drugačije za baterije električnih automobila. Ali kako se konvencionalni automobilski akumulator uopće kvari?
Nažalost, automobilski akumulator ne traje vječno. Razlog tome je što je, kao i kod svake baterije, broj ciklusa punjenja i pražnjenja ograničen.
Osobito zimi jako opterećuju akumulator automobila. Kad je hladno, hemijske reakcije unutar baterije odvijaju se sporije.
Pražnjenje također stvara olovni sulfat u bateriji. Ovaj olovni sulfat stvara kristale kada baterija nije potpuno napunjena.
S vremenom se ti kristali spajaju i stvaraju sve veće naslage. To smanjuje aktivnu površinu elektroda, što zauzvrat dovodi do slabijeg odziva. Nakon otprilike četiri godine, toliko je područja postalo neupotrebljivo da možete primijetiti značajno smanjenje performansi baterije.
Udari tokom vožnje mogu uzrokovati otpadanje kristala s elektroda. Zatim stvaraju sloj blata na dnu ćelije. Ako ovaj sloj postane dovoljno visok da dodiruje dvije elektrode, dolazi do kratkog spoja i baterija se trajno uništava.
Kristali se mogu uništiti samo redovitim, dugim punjenjem akumulatora automobila. Nažalost, ovo otvara začarani krug: ovo funkcionira samo ako uopće nema kristala.
U nekom trenutku više ne možete puniti bateriju i ona tada prestaje raditi. U tom slučaju, akumulator automobila mora se pravilno zbrinuti.