Iako je za mnoge već prošlo previše vremena od poduke u autoškoli, većina zna zlatno pravilo da parkirnu kočnicu valja uvijek koristiti, čak i pri parkiranju na ravnome. Međutim, mnogi se pitaju kako optimalno parkirati na uzbrdici.
Pod uvjetom da su svladali nešto zahtjevniji postupak parkiranja na uzbrdici, odnosno nizbrdici, mnogi vozači će se pitati što sve mogu poduzeti da bi bili što sigurniji.
Vozite li noviji automobil s automatskim mjenjačem, većinu posla odradit će automobil. Sve što trebate učiniti je staviti ručicu mjenjača u položaj P, a nakon što ugasite motor, podići će se i automatska parkirna kočnica. I to je to.
Kod modela opremljenih ručnim mjenjačem stvari su donekle kompliciranije po vozača. Naravno, aktiviranje parkirne kočnice se podrazumijeva i obavezno je. Nakon toga valja ubaciti mjenjač u stepen prijenosa suprotan tendenciji gibanja vozila. Dakle, ako ste nosom prema dolje (nizbrdica), ubacujete u rikverc, a ako prednji kraj auta gleda uzbrdo, ubacite u prvu brzinu.
U slučaju da vam otkaže parkirna kočnica, motor bi trebao spriječiti kretanje vozila. Stupnjem prijenosa koji je suprotan od smjera kretanja ideja je poništiti utjecaj gravitacijske sile, naglašavaju iz Revije HAK.
Stariji vozači pritom posežu za još nekim trikovima. U autoškoli se uči kako je dobro zakrenuti točkove u smjeru trotoara – ako auto krene, rub će ga zaustaviti. Naravno, imate li kakav kamen ili komad drveta, nije zgorega staviti ga pod točak.