Još jedan dan, još jedna platforma društvenih medija za objavljivanje. Lansiranje Threadsa 6. jula označilo je najnoviju veliku tekstualnu platformu kratkog formata dostupnu korisnicima društvenih medija, nakon Twittera, Mastodona i Blueskyja – plus niz drugih, manjih konkurenata.
Kao i mnogi od nas, velike se kompanije bore držati korak s brojem platformi društvenih medija koje se bore za njihovo vrijeme i pažnju. Suočeni su s važnim izborom koje aplikacije odabrati, na tržištu gdje društveni mediji mogu biti važan alat za podizanje robne marke i omogućiti im da ciljaju potrošače tamo gdje su najaktivniji, piše BBC.
Neke kompanije odlučuju biti razboritije
U proteklom desetljeću bilo je sve samo ne potrebno za ozbiljne brendove da održe prisutnost na društvenim mrežama, kaže Nathan Allebach, kreativni direktor u Allebach Communications, koji se udružio s brendovima uključujući Utz Snacks i Steak-umm kako bi izgradio svoju prisutnost na društvenim mrežama.
Ne samo da je to glavni put za upoznavanje potrošača, već i društveni mediji ključno doprinose otkrivanju robne marke – za što se kompanije nadaju da će se pretvoriti u prodaju među dolazećim generacijama kupaca.
Ipak, umjesto da traže proboj na svim tim novonastalim platformama, neke kompanije odlučuju biti razboritije pri izboru platformi kojima se žele pridružiti. U nekim slučajevima uče od brendova koji su preskočili ukrcati se brod društvenih medija prije nekoliko godina.
Jedan od prvih velikih brendova koji je napravio potez bio je Lush Cosmetics, koji je u novembru 2021. odlučio prestati objavljivati na platformama društvenih medija koje kontrolira Meta, matična firma Facebooka, Instagrama i WhatsAppa.
Kompanija za uljepšavanje prvobitno je odustala od platformi 2019. zbog stalne borbe s algoritmima društvenih medija koji se neprestano mijenjaju, kao i zbog brige o potencijalno negativnom utjecaju društvenih medija na mlade ljude.
Maltretiranje i polarizacija
"Mi smo društveni brend i zajednica je bila ključna za nas", kaže Annabelle Baker, globalna direktorica brenda Lush. "Kada smo se pridružili društvenim medijima, Facebook i te platforme bili su sve što smo u početku tražili: bili su direktne veze sa zajednicama."
Ali Baker kaže da su se povukli kada su se društveni mediji promijenili i postali manje društveni i usmjereni na korisnike, umjesto toga posredovani algoritmima koje kontroliraju kompanije. Iako se Lush ponovno pojavio na platformama tokom Covid-19 kako bi došao do kupaca tokom karantina, ovaj kozmetički brend sada se ponovno povukao. Nema ih na društvenim mrežama gotovo dvije godine - i trenutno se ne planiraju vratiti.
Vrijeme je, kažu stručnjaci za društvene medije, ono koje potiskuje robne marke: može biti težak zadatak tražiti od često nižih zaposlenika da prate toliko mnogo platformi. To je situacija koja je postala kompliciranija s novim bumom Twitter alternativa, gdje se još nije pojavio jasan lider.
Ali neki brendovi također osjećaju nelagodu zbog društvenih medija općenito. Prvo, poput Lusha, neke kompanije nisu zadovoljne načinom na koji platforme rade i njihovim upravljanjem.
Ali možda je još hitniji rizik da se sljedbenici okrenu markama usred nestabilnosti i toksičnosti nekih baza korisnika društvenih medija. Kako su društveni mediji polarizirali društvo na neočekivane načine, brendovi su otkrili da mnogi korisnici brzo kritiziraju račune za koje vjeruju da su pogriješili.
Kada je luksuzni modni brend Bottega Veneta napustio veliki dio društvenih medija 2021., njegov kreativni direktor Daniel Lee naveo je "maltretiranje na igralištu društvenih mreža". Rekao je The Guardianu: “Ne želim sqrađivati u atmosferi koja djeluje negativno. ”
“Glavna korisnost organske prisutnosti na društvenim mrežama za većinu brendova je aktiviranje 1% njihovih super obožavatelja i mrzitelja. Naposljetku, svaki tim mora procijeniti omjer rizika i nagrade koliko treba uložiti… ulaganje se ne isplati svakoj robnoj marki, posebno s obzirom na to koliko platformi treba razmotriti i koliko one mogu biti nesigurne,” kaže Allebach.
Pridružiti se ili ne?
Pokretanje Threadsa vratilo je ostani ili idi odluku u prvi plan.
Zajedno s publikom koja se već nalazi na drugim platformama u nastajanju, Metin navodni Twitter ubica već ima više od 100 miliona korisnika, manje od sedam dana nakon što je počeo – drugim riječima, rastuću grupu potencijalnih kupaca za robne marke.
Ipak, teško je odlučiti hoćete li prihvatiti nove aplikacije.
Kao prvo, brendovi se još uvijek bore s problemima reputacije i zloupotrebe korisnika. A neki bi brendovi također mogli imati problema s Threadsom, budući da je Meta ranije imala presedan pokretanja aplikacija osmišljenih da se takmiče s postojećim i istisnu ih (Instagram Reels, na primjer, dizajniran je da se uhvati u koštac s TikTokom), koje ne uspijevaju uvijek. Kompanije bi mogle na kraju posvetiti značajne resurse izgradnji prisutnosti na platformi koja nestaje za nekoliko mjeseci.
Brendovi će svoje odluke o društvenim medijima donositi individualno – ali Allebach kaže da mnogi još uvijek osjećaju pritisak da stave šindre na te nove platforme.
“U ovom trenutku teško je zamisliti budućnost u kojoj će se brendovi masovno povlačiti s platformi društvenih medija”, kaže. Ipak, dodaje da je moguće da ćemo vidjeti više brendova koji se povlače, posebno ako "ne mogu kvantificirati vrijednost ili počnu vjerovati da rizici nadmašuju nagrade".
Lush's Baker kaže da njena kompanije nije željna vratiti se na društvene medije s Threads - čak ni s velikom publikom. "Bit će to test vremena da se vidi hoće li ljudi ostati ondje i aktivno ga koristiti", kaže ona. "Ali trenutno nisam u iskušenju skočiti na Threads."