Staro je pravilo da oni koji ne održavaju automobil stariji od 10 godina se ne trebaju čuditi kako sve češće dolaze kvarovi te upitnici iznad glave što dalje napraviti s automobilom.
Probleme možemo svrstati u kategorije koje sadrže osnovne stvari vezane za normalan rad motora: zrak, gorivo, kompresija i paljenje. Prvo najlakše rješenje za gubitak snage je zamjena filtera za zrak. Logično je, ako se ne mijenja redovno, da se onečisti raznom prljavštinom te motor ne može “disati punim plućima” kako bi se dobila kvalitetna smjesa zraka i goriva.
Kod starijih automobila koji imaju mehanički gas, dolazi i do problema sa sajlom. One se mogu istrošiti i olabaviti pa ih svakako treba zamijeniti. Sljedeća stvar je malo kompliciranija, a radi se o katalizatoru koji se s vremenom može zagušiti zbog bogate smjese (previše goriva). Kod benzinskih motora računajte na nepravilan rad lambda sonde (jedna od najvažnijih komponenti u seriji senzora koji prosljeđuju parametre za pravilan rad motora u svim uvjetima vožnje), a kod dizelskih će to značiti pretjerano stvaranje čađe.
Neizostavni dio je i ispušni sistem kod kojeg se s vremenom nakupljaju naslage. Naslage se najviše nakupe u stražnjem loncu, a ako je Vaš automobil miljenik hrđe, to je dobitna kombinacija za smanjivanje protoka ispušnih plinova što će u konačnici završiti smanjenom snagom motora.
S vremenom se može potrošiti i pumpa goriva, koja je posebno osjetljiva ako se automobil većinu vremena vozi s malo goriva ili na rezervi. Trzaji koji dolaze na visokim okretajima motora te smanjena snaga mogu biti glavna posljedica problema s pumpom koja neće isporučivati dovoljnu količinu goriva.
Sljedeća stavka su klipni prstenovi. Za one koji ne znaju, klipni prstenovi su elastični prstenovi koji se nalaze na žljebovima klipa te sprječavaju izlaženje plinova iz prostora iznad klipa u kućište koljenastog vratila. Oni se konstantno troše uz stjenku cilindara i izazivaju smanjenu kompresiju i snagu motora pa će automobil obilježiti svima poznati oblak dima iz ispušnog sustava. Pošto je njihova zamjena vrlo skupa i zahtjevna, jedino rješenje je redovno mijenjanje motornog ulja.
Još jedan skup popravak su injektori goriva. Oni se mogu začepiti zbog lošeg goriva ili ne redovitog mijenjanja filtera goriva pa može doći do nedovoljno ili previše goriva. Posebno su osjetljiviji Common Rail dizel motori koji imaju mikroskopske izlaze za gorivo koji moraju pod vrlo velikim pritiskom ubrizgati gorivo u cilindar u obliku fine maglice.
Na omjer zraka i goriva puno utječu ispušni i usisni ventili koji na sebi imaju naslage ulja i čađe pa se oni neravnomjerno otvaraju i zatvaraju. Vlasnicima automobila s benzinskim motorima je poznat problem sa svjećicama na koje se s vremenom skupe razne naslage goriva, ugljika i ulja pa one ne mogu baciti iskru u pravo vrijeme. Također, isti vlasnici možda nisu znali za još jedan uzrok, a to je detonantno izgaranje. Do tog dolazi zbog nakupljanja naslaga na klipu i stjenkama cilindra, pa se osim detonacije uzrokovane iskrom svjećice pojavi i sekundarna detonacija.
Svi nabrojani razlozi polako i polako pritišću te muče motor, čije će posljedice prvi osjetiti vlasnici.