Magazin

Zašto avioni izbjegavaju letjeti preko Tihog okeana?

Zašto avioni izbjegavaju let preko Tihog okeana?

Prvi je razlog naočigled logičan. Tihi okean najveći je okean na svijetu. Ako bi došlo do nekog problema s avionom, pilotu bi bilo izuzetno teško pronaći sigurno mjesto za slijetanje.

Ruku na srce, ni Aljaska ne obiluje internacionalnim aerodromima. No, slijetanje na Aljasku čini se kao odlična opcija u usporedbi sa slijetanjem u okean.

Odabrane rute uvijek su one najkraće moguće

Piloti uglavnom preferiraju rute na kojima se nalazi što veći broj aerodroma, prenosi Dnevnik.

Broj avionskih nesreća zanemariv je u usporedbi s brojem aviona koji svakodnevno uzlijeću i slijeću sa svih svjetskih aerodroma. Međutim, teško je zamisliti išta strašnije od kvara na motoru 10 hiljada metara iznad Pacifika.

Često se ističe kako je sigurnost apsolutni prioritet tokom letenja avionom. No, ne treba zaboraviti ni da je avioprijevoz izuzetno unosan biznis. Cilj je svake kompanije putnike prevesti što kraćom rutom, za što manje vremena. I pritom uštedjeti maksimalno novca.

To je razlog zbog kojeg su odabrane rute uvijek one najkraće moguće. Izuzmemo li izbjegavanje određenih elementarnih nepogoda.

Pogledamo li liniju između Sjeverne Amerike i Azije (koja prelazi preko Tihog oceana) na 2D karti, može nam se učiniti da je ta linija najbrža moguća.

Međutim, u obzir treba uzeti zakrivljenost Zemlje. Pogledamo li istu udaljenost na globusu, koji vjernije prikazuje stvarne udaljenosti između tačaka na Zemlji, primijetit ćete da je ta udaljenost znatno veća. Pretpostavljamo kako se s time teško mogu složiti "ravnozemljaši".

Tokom letenja iznad velikih vodenih površina velika je vjerovatnost prolaska kroz neku vremensku nepogodu. Avioni će relativno jednostavno savladati tropske oluje i neke vrste uragana.

No, posebno su opasna nevremena s munjama. Avionima se preporučuje da ih svakako zaobilaze umjesto da prolaze kroz njih ili iznad njih.

Važno uzeti u obzir i zračne struje

U današnje vrijeme prava je rijetkost da se avioni sruše zbog nevremena. Ipak, jake turbulencije mogu uzrokovati paniku i nemir kod putnika.

Prilikom odabira rute letenja također je važno uzeti u obzir i zračne struje. One nastaju u troposferi, najnižem sloju Zemljina atmosferskog omotača. U tom sloju nastaje i većina vremenskih (ne)prilika. Troposfera graniči sa stratosferom.

Nadmorska visina te granice nije konstantna. Nalazi se na nadmorskoj visini od 6 do 19 kilometara. Upravo zbog tih oscilacija u visini i velikih razlika u temperaturi i pritisku stvaraju se jake zračne struje.

One mogu dosegnuti brzinu čak do 320 kilometara na sat! Letenje u smjeru zračne struje može znatno skratiti let. Letenje u smjeru suprotnom od struje može ga znatno usporiti.

Naravno, ako želite stići iz npr. Amerike do Australije – tada sve opklade padaju u vodu. Drugog puta osim onog preko Pacifika nema. Svakako ćete morati preletjeti okean…

Clicky