Modni brendovi ponovno žele smisliti nešto novo kako bi privukli kupce. U eri brze mode teško se mogu svojim cijenama takmičiti s onima poput Sheina, koji odjevne komade nude vrlo povoljno, pa se okreću drugim taktikama - razvijanju boljeg odnosa s kupcima.
Zara i H&M posljednjih su godina zatvorili stotine trgovina kako bi smanjili troškove jer se sve više kupaca okreće e-trgovini. Sada u one preostale dodatno ulažu kako bi kupcima pružili iskustvo koje ne mogu dobiti preko interneta. Prodavnice novog izgleda obično su veće i prostranije, nude usluge kao što su kozmetički saloni, servisi i kafići te omogućuju nove digitalne značajke kao što su aplikacije koje kupcima omogućuju virtualno preturanje po skladištu. Takav model popularizirao je tehnološki div Apple svojim prostranim, znamenitim trgovinama ispunjenim korisnim gadgetima. Modne trgovine sada slijede taj primjer kako bi se prilagodile digitalnom dobu.
Henrik Nordvall, voditelj H&M-ovog poslovanja u Velikoj Britaniji, rekao je za Wall Street Journal kako je u nedavno redizajniranoj trgovini brenda u londonskoj ulici Regent Street promet je važniji od prodajnih brojki. Ideja je da kupci tamo provode više vremena i postepeno razvijaju privrženost robnoj marki kako bi se kasnije na internetu odlučili kupovati upravo njezine proizvode.
U londonskoj prodavnici, nalazi se TV ekran od poda do stropa za koji tvrtka tvrdi da je najveći u bilo kojoj trgovini u Evropi, kozmetički bar za kupce koji mogu rezervirati tretmane za nokte ili trepavice i odjel za iznajmljivanje gdje kupci mogu posuditi odabrane artikle, s posebnim naglaskom na one relativno skupe komade iz H&M-ovih dizajnerskih kolaboracija. Ima i secondhand dio, Lego skulpture u dječjem dijelu i garderobe s ugrađenom selfie funkcijom. H&M kaže kako su se počeli primjećivati rezultati - prosječno trajanje posjeta kupca se znatno povećalo, ali još uvijek ne žele otkrivati konkretne brojke.
H&M tu trgovinu koristi za održavanje događanja za kupce koji se prijave za njegov članski program. U novembru su za njih organizirali zabavu povodom početka suradnje s modnom kućom Rabanne.
"Trgovci su nekad trebali veliku mrežu trgovina kako bi došli do ljudi, ali sada za to imaju internet pa se bave imidžom robne marke i postaju poput turističkih destinacija", smatra Patricia Cifuentes, analitičarka u upravitelju imovinom Bestinver.
I Inditex, koji u svom portfelju ima Zaru, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius i Bershku, smanjio je četvrtinu svojih trgovina od 2018. Ipak, ukupni prihod od trgovina im je u 2022. porastao za osam posto u usporedbi s četiri godine ranije, pri čemu je svaka trgovina u prosjeku prodala 30 posto više.
"Nakon zatvaranja slabijih lokacija i nadogradnje ostalih, ostala nam je mreža većih, boljih i ljepših trgovina u najboljim maloprodajnim odredištima na globalnom nivou", rekao je glavni izvršni direktor Oscar Garcia Maceiras. Polovina njihovih godišnjih troškova namijenjena je poboljšanju trgovina. Velikim dijelom za uvođenje novog dizajna Zara trgovine jer i oni žele iskustvo kupovine učiniti što ugodnijim. Konkretno, važno im je da trgovine budu prostranije jer imaju više otvorenog prostora između izloga kako kupci ne bi osjećali gužvu što će im ujedno omogućiti da imaju više mjesta za isticanje pojedinačnih kolekcija. Tim arhitekata već je preuredio "probne trgovine" u Španiji kako bi na njima ispitali reakciju kupaca na taj novitet.
Njihova analiza je pokazala da su veće trgovine ujedno i produktivnije - prodaja po kvadratnom metru je prošle godine bila 16 posto veća nego 2019. Osim toga, Zara u svoje trgovine uvodi novu tehnologiju kao što su automatska mjesta povrata i preuzimanja, kao i samoposlužne blagajne.
Osim što posvećuju pažnju redefiniranju svog poslovanja kako bi se prilagodili digitalnom dobu, modna industrija je sve svjesnija svog štetnog utjecaja za okoliš. Dobrotvornu organizaciju za ponovnu upotrebu i recikliranje odjeće Moda Re djelomično financira upravo Inditex. Za sada je njihovo djelovanje ograničeno na Španiju, ali imaju velike planove - udvostručiti količinu kojom rukuje na 40.000 metričkih tona godišnje. U istoj su zemlji H&M i Mango, osnovali neprofitnu udrugu za upravljanje otpadom odjeće kako bi odgovorili na zahtjev Evropske unije da od siječnja 2025. države članice odvajaju tekstil od ostalog otpada.
Prema podacima Evropske komisije, godišnje u Evropi nastane 5,2 miliona tona je otpada od odjeće, a samo se četvrtina reciklira. Kako bi se postigao cilj o recikliranju 2,5 miliona tona tekstilnog otpada godišnje koji EU želi ostvariti do 2030., trebat će uložiti između šest i sedam milijardi eura. Samo Inditex je rekao da će u Moda Re kroz tri godine uložiti 3,5 miliona eura.
Hugo Boss je u izjavi za Reuters priznao da su "prekomjerna proizvodnja i prekomjerna potrošnja, općenito, problem cijele industrije", dok su iz H&M rekli da su svjesni da se "način na koji se moda proizvodi i konzumira mora promijeniti.