Električna vozila su u Evropi preskupa. I to ne samo nama u regiji već i u zemljama "razvijenog zapada", kako bi se potaknula ozbiljnija elektrifikacija na tržištu. Slično je i u SAD gdje vozači više gotovo uopće ne razmišljaju o EV modelima.
Mi to znamo, trgovci to znaju i proizvođači automobila to znaju. Jer, čak su i najpovoljniji modeli još uvijek manje pristupačni od ekvivalentnog automobila s pogonom na izgaranje, iako zapadne marke automobila uzbuđeno govore o tome "kako će njihova sljedeća generacija EV platformi donijeti električnu tehnologiju na ulice za hiljade eura manje nego što trenutno koštaju". Ali s obzirom na nedavne vijesti iz kineskog proizvođača automobila BYD, sve to izgleda uzaludno.
BYD je, naime, napravio još jedan korak naprijed u kineskom ratu cijena i snizio cijenu svog najjeftinijeg EV-a, Seagulla, za 5 posto, svodeći maloprodajnu cijenu na samo preračunato 8900 eura u Kini. Da, BYD nudi potpuno novi električni auto klase Dacije Spring za manje od 10 hiljada dolara, izvještava i Reuters.
Za usporedbu, u Stellantisu su uzbuđeni zbog mogućnosti da na tržištu ponude novi Citroen e-C3 za manje od 20.000 eura, Renault zbog svoje Petice za 20.000 eura, a VW ulaže napore da svoj nadolazeći ID.2 ponudi za "mizernih" 25.000 eura.
Stvari izgledaju jednako mračno i u SAD u kontekstu cijena automobila, piše portal Carscoops. Najjeftinije električno vozilo koje se nudi u Americi, Nissan Leaf, košta 28.000 dolara, a čak i najjeftiniji automobil, maleni Mitsubishi Mirage, koji je dimenzijama sličan BYD-u, stoji 16.700 dolara.
Istina je da velika većina Amerikanaca vjerojatno ne bi nikad kupila Seagull, baš kao što većina ne kupuje ni Mirage, ali mnogi vozači u Evropi i drugim dijelovima svijeta bi ih poželjeli, naročito u velikim gradovima.
Nije važno što mu je baterija mala (30 kWh) ili što koristi manje tehološku natrij-ionsku bateriju. Kupce u Evropi će više zanimati stvarni iskoristivi domet od 240 km.
Dakle, ovo nije nimalo bezazleno, ta činjenica što si BYD može priuštiti prodaju električnog auta po tako niskoj cijeni. To itekako potkopava zapadne proizvođače, koji kako bi prodali vozila na golemom kineskom tržištu moraju "skinuti gaće" s cijenama te s druge strane plješću što EU uvodi više carine za kineske aute u Evropi.
Zapravo, ni ne čudi da riječi "benzin", "dizel" i "hibridi" u afirmativnom kontekstu sve više izlaze iz usta šefova evropskih proizvođača. Čini se da je utrka s Kinezima u elektrifikaciji unaprijed izgubljena…