Prvi produkcijski primjerak Rimac Nevere, u nijansi Callisto zelene sa Vertex točkovima i enterijerom od alkantare u boji peska, sišao je sa proizvodne linije u pogonu na Jankomiru, saopšteno je iz Rimac Grupe.
Prvi produkcijski automobil stiže nakon pet godina razvoja i testiranja, tri stepena razvoja, 18 proizvedenih prototipova, 45 testova sudara, uspješno završene evropske i američke homologacije i više od 1,6 miliona sati istraživanja i razvoja, navodi se u saopštenju.
Prvi primerak (serijski broj #000) ostaće u vlasništvu Bugatti Rimca, dok su prva vozila namijenjena kupcima već u fazi proizvodnje na fabričkoj liniji.
Tempo proizvodnje se podiže, sve do planiranog kapaciteta od 50 jedinica godišnje, koje će se isporučivati kupcima širom svijeta. Iz Grupe navode da se prvi automobili namijenjeni isporuci kupcima već sklapaju, pri čemu je za svaku Neveru potrebno pet sedmica na konačnoj liniji za sklapanje, dok se mnogi njeni dijelovi i sistemi izrađuju mjesecima prije toga u pogonima kompanije Rimac.
Nevera će se uskoro isporučivati širom svijeta putem globalne mreže od 25 zvaničnih distributerskih partnera, koja se proteže kroz SAD, Evropu, Bliski istok i Aziju.
Kako bi se postigli ciljevi izuzetno visokih performansi koje je tim postavio za Neveru, sve glavne komponente morale su biti razvijene posebno za ovaj automobil, ističe se u saopštenju kompanije.
Potpuno nova generacija baterijskog sistema, invertera, prenosnika, motora, kontrolnih sistema, multimedijalnog i ostalih sistema vozila razvijeni su posebno za Neveru.
Tokom razvojnog procesa pogonski sklop je iznova razvijan tri puta, u procesu koji je trajao više od dve godine, a svaka varijanta pomjerala je granice performansi.
Proces razvoja i homologacije, otkrivaju u Grupi, bio je izazovan za cijeli tim. Počevši od eksperimentalnih prototipova, preko prototipova namanjenih homologaciji, a zatim i pretprodukcijskih automobila.
Kako navodi B92, tako je 18 prototipova Nevere mukotrpno testirano u svakom zamislivom okruženju i merljivom aspektu, od Arktičkog kruga do klimatske komore visoke vlažnosti na 48 stepeni Celzijusa.
Rigorozan četvorogodišnji program testiranja sudara rezultirao je sa devet uništenih automobila u 45 različitih testova sudara, a sve ih je Nevera prošla sa odličnim ocjenama kako bi se kupcima omogućilo da iskuse i poseduju Neveru na svim glavnim tržištima u svijetu, kažu u kompaniji.