Svako jutro i većinu večeri, stotine putnika zarobljeni su na cestama. Razlog? Sve je veći broj automobila na saobraćajnicama, a infrastruktura ih ne može primiti.
Rogers Communications, kanadska telekomunikacijska kompanija, već neko vrijeme gleda na rješavanje zagušenja prometa korištenjem umjetne inteligencije. Kompanija je nedavno na Univerzitetu British Columbia (UBC) postavila pametni prometni sistem povezan s 5G tehnologijom i umjetnom inteligencijom te je uspjela smanjiti saobraćaj i unijeti druga poboljšanja, piše CarBuzz.
Kompjuterski sistem je mogao izračunati “desetke hiljada mogućih scenarija toka saobraćaja” za svakog korisnika ceste i odabrati najbolji mogući u stvarnom vremenu. To je istodobno smanjilo saobraćaj i emisije štetnih plinova.
Važno je naglasiti i da se poboljšala sigurnost na raskrižjima. Umjetna inteligencija bi mogla automatski odrediti prioritete hitnih službi, javnog prijevoza i ranjivih sudionika u saobraćaju poput biciklista.
Rad semafora također se može odgoditi ili produžiti kako bi se smanjila nervoza vozača i održao nesmetan saobraćaj.
Dodatno, sistem može pružiti izvještavanje u stvarnom vremenu o opasnom ponašanju, poput prebrze vožnje i prolaska kroz crveno svjetlo.
Kako sistem radi?
Rubni senzori, pokretani Nvidijinom tehnologijom, mogli bi otkriti saobraćaj i razlikovati pješake i bicikliste od većih vozila. Na temelju podataka uživo, umjetna inteligencija bi mogla prilagoditi vremena semafora u stvarnom vremenu, čime se poboljšava protok saobraćaja i sigurnost.
Eksperiment je proveden na pet križanja na kampusu Univerziteta British Columbia s gustim pješačkim saobraćajem.
"Koristeći platformu Nvidia Jetson, možemo pružiti vrlo precizno i pouzdano rješenje temeljeno na neuronskoj mreži koje detektira sudionike u saobraćaju na nadljudskoj razini u svim vremenskim uvjetima”, rekao je glavni tehnološki direktor NoTraffica Uriel Katz.
Rezultati eksperimenta? Tokom jedne godine vrijeme čekanja za pješake smanjeno je za 2.500 dana, dok se vrijeme čekanja za sve vozače smanjilo za nevjerojatnih 4.700 dana.
Okoliš također ima koristi od ove tehnologije jer se procjenjuje da su emisije ugljičnog dioksida smanjene za 75 tona. Iako su kraće vrijeme čekanja i manji saobraćaj velike prednosti, poboljšana sigurnost ovog sistema je ipak najvažnija.
Također, General Motors radi na sistemu Car-to-X, odnosno automobilu koji bi mogao komunicirati sa semaforima. Ideja bi bila da vaš auto nikada više ne zaglavi na crvenom svjetlu.
Sistem radi s GM-ovim sofisticiranim sistemom Ultra Cruise i može usporiti ili ubrzati automobil ovisno o semaforima ispred. To bi smanjilo potrošnju goriva, uštedjelo vrijeme i opustilo vozača.