Mađarska niskobudžetna avio-kompanija Wizz Air smanjit će broj letova u januaru zbog novih blokada u Velikoj Britaniji, rekao je u četvrtak izvršni direktor Jozsef Varadi predviđajući oporavak potražnje do ljeta.
U decembru je Varadi rekao da je Wizz Air prošle godine letio s 35 posto kapaciteta od godine ranije. Prognozirao je da će nove blokade u Ujedinjenom Kraljevstvu, jednom od triju najvećih Wizz Airovih tržišta, uz Rumuniju i Poljsku, značiti da će kapacitet u januaru pasti 25 posto.
"Ljeto 2021. neće biti daleko od ljeta 2019. ako se ograničenja ne ukinu"
Suosnivač Wizz Aira tvrdi da je dugoročna priča o rastu te kompanije ostala netaknuta i da bi se trebala oporaviti.
"Mislim da, gledano iz naše perspektive, ljeto 2021., budu li ograničenja do ljeta ukinuta, neće biti daleko od ljeta 2019. To se neće moći reći za mnoge druge kompanije", smatra Varadi.
Teško je prognozirati kakve će biti rezervacije u sljedeća tri do pet mjeseci, no ljetne su "vrlo ohrabrujuće", ističe.
"Očito ljudi očekuju da će do ljeta sve ovo biti iza nas", zaključuje ukazujući na program vakcinisanja.
Irski je Ryanair nakon objave o razvoju efikasne vakcine u novembru prošle godine prognozirao da će ljeto 2021. biti "vrlo impresivno", dok je easyJet bio oprezniji. Danas su zbog korona-ograničenja smanjili procjenu godišnjeg broja putnika za oko pet miliona.
Od izbijanja pandemije pojedine veće avio kompanije imale su teškoća s pribavljanjem novca potrebnog da prežive razdoblje u kojem letova gotovo da i nije bilo. EasyJet, British Airways i Lufthansa odlučili su tako smanjiti raspored letenja.
Wizz Air je pak u krizu ušao s dobrim finansijama, kao i Ryanair, s kojim se bori za titulu najjeftinije evropske avio-kompanije.
Mađarska je kompanija objavila da njezinih 1.6 milijardi eura u gotovini znači da može preživjeti dvije godine, čak i ako bude prisiljena prizemljiti sve aviona.
Pandemija je i dalje izazov. Wizz Air je otpustio hiljade radnika i u šestomjesečnom razdoblju zaključno s septembrom 2020. zabilježio je gubitak od 145 miliona eura.
Kompanija se u posljednjih pet godina proširila izvan baza u istočnoj Evropi po cijelom Ujedinjenom Kraljevstvu i zapadnoj Evropi i nastavila je proširivati flotu, unatoč pandemiji.
Od prošlog marta otvorili su 260 novih ruta i 13 baza, uključujući jednu u Gatwicku, drugoj zračnoj luci po veličini u Londonu, gdje se želi dalje širiti.
Iduće sedmice planira lansirati Wizz Air Abu Dhabi, prijevoznika koji će povezati Evropu s regijom Perzijskog zaljeva, prenosi Reuters.