Wizz Air je napustio Tuzlu i maknuo čak dva bazirana aviona, te je spao na tek 9 letova na 3 linije ove zime. Ovog ljeta broj letova će biti i manji, njih tek 8 na 3 linije. Tuzla je pokušala sa minijaturnom noname grčkom kompanijom Lumiwings koja je operirala 10 letova na 5 linija. No, ista je imala tragično loš load faktor, te je sav novac spržila nakon samo dva mjeseca i krajem februara prestala sa operacijama. Novac se potrošio, nepovratno se izgubilo povjerenje putnika, a prevezeno je jako malo putnika.
Je li Lumiwings bio greška?
Sve je napravljeno navrat-nanos bez ozbiljne analize. Kompanija je letjela pogrešne i potpuno nepoznate destinacije, kompanija je imala tragičan pristup operacijama pa je sa prodajom karata krenula tek dvije sedmice prije prvog leta kada se većina potencijalnih putnika već drugačije snašla, kompanija je krenula u najmršavijem dijelu godine umjesto od aprila kada bi bilo daleko više putnika, kompanija nije promptno reagirala pa nije smanjila broj operacije od 7. januara čime bi imala dovoljno novaca za operacije do kraja marta, odabir aviona bio je loš (Embraer E190 ili E195 bi bio daleko bolja opcija).
Šta je alternativa Tuzli?
U prvom redu vratiti Wizz Air što će se vjerojatno i desiti. Postoje neke neslužbene informacije da bi se Wizz Air mogao vratiti u Tuzlu sa bar jednim baziranim avionom. Ako ne bar povećati broj linija i frekvencija Wizz Aira na bar 5 linija, sa nekih 12-15 letova sedmično. Što je svakako realno.
Tuzla se mora ozbiljno potruditi vratiti Ryanari sa bar 3-4 linije i nekih 7-8 tsedmičnih letova. Ovo nije nemoguće, pogotovo sada kada je ukinuta taksa od 1,50 eura. Još je bitnije dovesti Pegasus sa linijom iz Istanbula. Ovo je i te kako realno. Otvorena je druga pista pa je ekspanzija Pegasusa moguća, a kompanija dobiva značajan broj aviona. Stoga je usporena ekspanzija prekinuta. Ova tri prijevoznika su svakako realna. Oni bi jako lako mogli u Tuzlu dovesti nekih 21-26 sedmičnih letova. To je bitno manje nego u ljeto 2023. kada je Tuzla imala duplo više, tj. 48 letova, ali i bitno više nego sada kada će ih imati 8-12.
Ne bi bilo nerealno da se Tuzla u budućnosti potrudi oko dolaska Norwegiana (Stockholm, Oslo, Copenhagen), Transavie (Paris Orly, Amsterdam ili Eindhoven) ili pak Austriana (Beč). Manje vjerojatno, ali ne i nevjerojatno je dolazak EasyJeta, Swissa ili Turkisha. Sve ovisi o novcu kojim raspolaže Tuzla i koji može dati kompanijama.
Ove godine Tuzla će imati duplo veći broj chartera za turiste. Naime, Freebird je povećao broj letova za Antalyu sa 2 na 3, a Tailwind je pokrenuo jedan sedmični let također za Antalyu. Jednako tako Tuzla bi morala privući letove za bar Bodrum, kasnije i Dalaman u Turskoj. Tuzla bi morala imati i letove na bar 1-2 grčka otoka poput Herakliona, Rodosa, Krfa, Kosa, Santorinija, Mikonosa… Uputno bi bilo imati i letove za Hurghadu u Egiptu (Air Ciaro leti iz Hurghade za Sarajevo i Banja Luku), te za Tunis. Sa ovim charterima Tuzla bi mogla imati nekih 30-35 letova, ni blizu prošlogodišnjih 50, ali ipak ta brojka bi bila značajna, piše portal Zamaaero