Volkswagen je konačno uplovio u segment električnih "hot heč" modela sa automobilom ID.3 GTX. U suštini, u pitanju je sestrinski auto modela Cupra Born VZ, koji dolazi u dvije verzije.
U pitanju su osnovni GTX i "začinjeni" GTX Performance sa najmoćnijim električnim motorom koji je njemački proizvođač do sada napravio.
Bazični model koristi elektromotor sa 286 KS (210 kW) i može ubrzati do stotke za 6,0 sekundi. Snaga se šalje na zadnje točkove.
Poređenja radi, trenutno najsnažniji ID.3, koji ima 204 KS (150 kW), stiže 0-100 km/h za 7,3 sekunde.
ID.3 GTX startniji je i od nedavno obnovljenog Golf GTI, koji raspolaže sa 266 KS (195 kW) i kome su za ubrzanje od 0 do 100 na sat potrebne 6,2 sekunde.
VW navodi da je električni motor u GTX-u podešen tako da isporuči maksimalni potisak u roku od nekoliko milisekundi od trenutka kada pritisnete desnu pedalu, tako da će vozač vjerovatno imati osjećaj da ubrzava munjevitije nego što brojevi sugerišu.
Pravi dragulj u kruni je ID.3 GTX Performance, opremljen snažnim elektromotorom od 326 KS (240 kW), koji takođe pokreće zadnju osovinu automobila.
Vreme sprinta do stotke se skraćuje na 5,6 sekundi. To znači da je najbrži ID.3 startniji od jednog motora Teslinog Model 3 sa jednim elektromotorom, kome je potrebna 6,1 sekunda da dostigne 100 km/h.
ID.3 GTX ima elektronski ograničenu maksimalnu brzinu id 180 km/h, dok je u Performance verziji limit postavljen na 200 km/h.
Oba modela se napajaju iz iste baterije kapaciteta 79 kWh, za koju se tvrdi da omogućava domet od 600 km i koja se može se puniti na brzim punjačima snage do 175 kW.