Posljednja godina autoindustrija doživljava korjenite promjene, a među njima je i potiskivanje koncepta ručnog mjenjača.
Sportski automobili i ručni mjenjači su sve do prije nekoliko godina bili neraskidivo vezani, a onda su stigli neki novi trendovi. Prvo je tehnološki napredak učinio automatizirane mjenjače bržima od najbržih manualaca, a onda su postali i nešto pristupačniji te su tako postali kompatibilniji i s nižim segmentima automobila.
Volkswagen je tu napravio drastičan iskorak, a njegov DSG mjenjač je postao zlatni standard. Ipak, oni koji vole spoj impresivne konjice i ručnog mjenjača imali su izbor sve do sada. Volkswagen je upravo predstavio posljednji GTI opremljen ručnim mjenjačem.
U pitanju je Golf GTI 380 koji će se u svim nivoima opreme nuditi u kombinaciji ručnog mjenjača. Prepoznat ćete ga po 19-inčnim naplatcima posuđenim od specijalne 20th Anniversary Edition verzije Golfa R. Krov i detalji karoserije poput retrovizora obojeni su u kontrastnu crnu boju, ali su zadržani i prepoznatljivi crveni detalji.
Ovaj GTI je ujedno i prvi svoje vrste koji se nudi u novoj nijansi Graphite metalik sive, paralelno uz već uobičajene nijanse iz palete atraktivnih boja.
U kabini je pak najvažniji detalj ručica mjenjača sa završetkom u obliku golferske loptice. Detalj je to koji Volkswagen više neće nuditi.
Ispod poklopca nema bitnih novosti. Tu je i dalje 2.0 TSI (EA888) s 245 KS i 370 Nm. Opcijski se nudi i automatski mjenjač, a koji će uskoro postati standardan i na R izvedbi.
I na kraju cijena. Ova izvedba u Americi kreće od 32.485 dolara, što je otprilike 29.900 eura. Inače, najjeftinija opcija za Golf GTI u SAD-u je 30.450 dolara.