Njemački snovi o milionima električnih automobila na cestama do 2030. polako nestaju. Smanjenje subvencija i problemi u proizvodnji sve više usporavaju prodaju. Stručnjaci predviđaju da će biti velik uspjeh ako se dostigne pola od zacrtanog broja.
'Cilj savezne vlade od 15 milipna električnih automobila do kraja desetljeća neće biti postignut. Nove smjernice za finansiranje električnih automobila, visoke cijene električne energije i rastuće cijene baterija dovest će do urušavanja tržišta', upozorava Ferdinand Dudenhöffer, profesor u Centru za automobilska istraživanja u Duisburgu, piše Politico.
Ambiciozan plan predstavila je vladajuća koalicija prije godinu dana i on je ključan dio strategije zelenijeg cestovnog prometa te pokušaja spašavanja automobilske industrije koja zaostaje za svjetskom konkurencijom u tranziciji na električni pogon.
Spori tempo
Odluka EU da zabrani prodaju novih automobila i kombija s motorom s unutarnjim izgaranjem od 2035. donijela je dodatni pritisak na Njemačku.
Automobilska industrija jadikuje da spor tempo izgradnje infrastrukture za punjenje usporava prodaju električnih vozila. Tu su i druge prepreke: rastuća inflacija, nedostatak kritičnih komponenti, globalna konkurencija za materijale za baterije, pa čak i to da se subvencionirana električna vozila izvoze iz Njemačke.
Rastuće cijene struje također potkopavaju argument da je jeftinije voziti električni automobil nego vozilo na fosilna goriva. Dodatno, vlada je odlučila smanjiti subvencije za kupce električnih vozila sa 6.000 na 4.500 eura za modele jeftinije od 40.000 eura od januara iduće godine.
Trenutno prodaja električnih vozila raste, dosegnuvši 355.961 vozila u 2021., što je 83,3 posto više u odnosu na prethodnu godinu. U prvih devet mjeseci ove godine Njemačka je zabilježila prodaju od 273.101 električnog vozila. To je 15 posto više u odnosu na isti period lani. No te bi se brojke trebale drastično povećati ako se želi dostići veličina flote koju je za 2030. zacrtala država.
Utjecaj inflacije
'Naša optimistična prognoza predviđa da će električnih vozila biti oko 11 miliona u 2030.', rekao je Matthias Schmidt, berlinski analitičar automobilskog tržišta.
Njemačka je dom divova kao što su Mercedes-Benz, Volkswagen i BMW. Autoindustrija čini oko pet posto BDP-a i drži više od 800.000 radnih mjesta. Ali, nevoljko donosi odluke o napuštanju motora na benzin i dizel.
Obećanje bivše kancelarke Angele Merkel, dano prije više od deset godina, da će Njemačka imati milion zelenih automobila na cestama do 2020. nije ispunjeno. Od otprilike 50 miliona registriranih osobnih automobila od 1. oktobra u Njemačkoj, samo je 1,59 miliona njih koristilo električnu energiju. Od toga ih je 840.645 potpuno električnih dok su ostali bili hibridi. Osim poteškoća u opskrbi i potrošača pogođenih inflacijom, analitičari ukazuju na problem prodaje električnih automobila izvan Njemačke.
Vlada je ovog mjeseca odlučila zatvoriti tu 'rupu' prisiljavajući vozače da zadrže svoje automobile najmanje godinu dana ako žele subvencije.