Francuski lanac trgovina Carrefour poručio je kupcima da više neće prodavati proizvode američkog prehrambenog diva PepsiCoa, poput bezalkoholnih pića Pepsi i 7up i čipsa Lay's, jer su postali preskupi, zaoštrivši poziciju u sukobu oko cijena.
Od danas Carrefour na police s PepsiCoovim proizvodima u trgovinama u Francuskoj postavlja natpis: “Više nećemo prodavati ovu marku zbog neprihvatljivog povećanja cijena”, rekao je glasnogovornik francuske firme.
Nije jasno hoće li kompanija povući proizvode PepsiCoa koji su već na policama, rekao je glasnogovornik, dodavši da ne mogu spriječiti kupovinu izloženih proizvoda.
Natpisi će biti postavljeni samo u Carrefourovim trgovinama u Francuskoj. PepsiCo nije odgovorio na upit Reutersa da komentira tu najavu.
U oktobru je američka kompanija objavila da planira “blago podići cijene” u 2024. godini jer poskupljenja nisu naškodila potražnji. Ujedno je treći put podigla procjenu dobiti u 2023.
Praksa obustava narudžbi od proizvođača robe za široku potrošnju raširila se lani u Evropi, signalizirajući visoke pologe u pregovorima o cijenama u razdoblju visoke inflacije.
Carrefour se izdvajao posebno oštrim stavom prema proizvođačima robe za široku potrošnju, pokrenuvši lani kampanju postavljanja naljepnica na proizvode koji su poskupjeli, uz smanjeno pakiranje.
Kako bi ublažila inflaciju, vlada je od trgovaca i dobavljača zatražila da redovne godišnje pregovore o cijenama završe u januaru, dva mjeseca ranije nego inače.
Statistički ured INSEE preliminarno je u četvrtak izvijestio da su potrošačke cijene u decembru porasle za 3,7 posto, nakon 3.5-postotnog rasta u prethodnom mjesecu, odražavajući zamjetno snažniji rast cijena energije.