Mnogi polovni automobili uvoze se iz jedne u drugu državu kako bi se zadovoljila lokalna potražnja za vozilima. Njemačka, Francuska, Belgija i Italija najveći su izvoznici automobila u Evropi, opskrbljujući ostatak kontinenta polovnim vozilima. Međutim, automobili iz ovih država imaju svoje nedostatke.
Najnovije istraživanje, koje je provela kompanija za obradu podataka o automobilima carVertical, otkrilo je da mnoga vozila uvezena u Hrvatsku imaju vraćenu kilometražu i oštećenja iz prošlosti.
Velik broj uvezenih njemačkih automobila ima sumnjivu historiju
carVertical je analizirao izvještaje o historiji vozila koja su korisnici platforme zatražili tokom 2023. godine i uračunao one s podacima o povijesti iz drugih država.
Čak 39,7 % svih uvezenih automobila provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj prošle godine došlo je iz Njemačke, njih 15,6 % iz Francuske, 13,3 % iz Italije, također 13,3 % iz Belgije te 5,2 % iz Austrije.
I dok četiri od deset automobila u Hrvatsku stiže iz Njemačke, 3,4 % njih imalo je vraćenu kilometražu, a 22,8 % bilo je oštećeno u prošlosti. Izmjene na brojaču kilometara imalo je i 3,3 % automobila iz Francuske, a manja ili veća oštećenja pretrpjelo je njih 41,2 %. Od pet najvećih izvoznika u Hrvatsku, najmanje oštećenja imaju talijanski automobili – njih 13, 1 %. Međutim, 4,8 % vozila imalo je vraćenu kilometražu.
„Njemačka je najveći izvoznik rabljenih automobila u Europi. Budući da zemlja ima dobro razvijenu cestovnu infrastrukturu, izvozi mnogo luksuznih automobila i dizelaša s velikom kilometražom. Ljudi također vjeruju i da Nijemci posvećuju više pažnje održavanju automobila. No, kada se rabljena vozila prebace na vlasnike u stranim državama, neke informacije, kao što je povijest servisa ili čak kilometraža, mogu se izmijeniti, čime se povećava rizik”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Ponekad kupci mogu biti nesvjesni činjenice da kupuju uvezeni automobil
Kupci mogu kupiti uvezeni automobil izravnom kupnjom željenog modela sa stranica stranih oglasnika ili putem tvrtke specijalizirane za usluge uvoza. U tom slučaju, kompanija se pobrine za sve dokumente i dostavlja automobil na kućni prag kupca.
Drugi način jest kupnja automobila, koji još nije registriran na domaćem tržištu, u Hrvatskoj. U ovom slučaju kupac mora samostalno registrirati vozilo i proći tehnički pregled.
„Postoji i treća, ujedno i najrizičnija opcija. Kupac može u potpunosti propustiti činjenicu da je automobil uvezen u Hrvatsku jer je već bio registriran i prodao kao vozilo bez povijesti u stranim državama. Ponekad prodavači ne obavijeste kupca o prošlosti vozila”, objašnjava Buzelis.
Iako širok izbor uvezenih automobila može potaknuti kupce da donesu spontanu odluku, važno je upoznati se s poviješću automobila kako bi se mjesecima kasnije izbjegla neugodna iznenađenja.