Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, vrijednost uvezenih automobila do kraja septembra ove godine iznosila je oko 675 miliona maraka. U 9 mjeseci ove godine uvezeno je 40.599 automobila, dok su u istom razdoblju prošle godine uvezena 30.022.
Prema riječima stručnjaka, u ovom razdoblju značajno je porasla i prodaja vozila.
- U prvih devet mjeseci ove godine uvezeno je 34.890 rabljenih automobila i 5709 novih, dok je u istom razdoblju lani uvezeno 24.719 rabljenih i 5303 nova vozila - istaknuli su iz UNO-a. Kako su naveli, najskuplji auto koji je uvezen u BiH u 9 mjeseci ove godine vrijedio je 489.457,50 KM, dok su davanja za njega iznosila 83.260,48 KM, a riječ je o Ferrariju F142. Među deset najskupljih automobila koji su uvezeni u ovoj godini u BiH našli su se i Porsche i Mercedes.
Haris Muratović, predsjednik Udruge zastupnika i trgovaca automobilima pri Gospodarskoj komori FBiH, ističe da se tržište automobila u BiH gotovo oporavilo od pandemije, što, kako kaže, potvrđuju i podaci Uprave za indirektno oporezivanje.
- Više je razloga zbog kojih je došlo do povećanog uvoza automobila u BiH, a jedan od njih je i taj što su se ljudi koji su prošle godine planirali kupiti auto i odgodili to zbog pandemije odlučili za kupnju ove godine - kazao je za Nezavisne Muratović. Rast uvoza nije popravio strukturu voznog parka u BiH, koji je najstariji u Europi. U BiH je u posljednjih 10 godina uvezeno više od pola miliona rabljenih vozila, dok je uvoz novih vozila gotovo šest puta manji. Bogate zemlje rješavaju se automobila kada prijeđu 150.000 km, a upravo ta vozila mi uvozimo. S obzirom na naš standard, teško je očekivati da će se u skorije vrijeme odnos uvoza rabljenih i novih automobila promijeniti. Ekonomisti kažu da podaci o starosti automobila najbolje govore o tome kakav je standard građana BiH. Kaže da je za mnoge građane BiH i Golf 2, koji je star 30 godina, dobro prevozno sredstvo jer za bolje nemaju novca.
- Jedan od parametra siromaštva svakako je i kupnja rabljenih automobila. Vozimo automobile do izdisaja. Prosječna starost voznog parka u BiH u ovom trenutku je iznad 20 godina, a to samo pokazuje do koje razine bijede su nas dovele vlasti - kazao je u julu ekonomski analitičar Zoran Pavlović. Prema BiHAMK-u, u protekloj, 2020. u BiH je ukupno registrirano 1,108.711 cestovnih vozila, što u odnosu na 2019. (1,175.731 mip/v) predstavlja smanjenje od 67.020 vozila, odnosno od 5,7%. Starosna struktura voznog parka nešto je izmijenjena tokom protekle godine pa je oko 51% registriranih vozila u BiH starije od 15 godina, a više od 80% voznog parka starije od 11 godina. Nešto manje od 3/4 voznog parka u BiH (74,73%) i dalje čine vozila s dizelskim motorom, dok je broj vozila s alternativnim gorivom manji od 4% od ukupnog broja motornih vozila u BiH.