Ubisoftov studio u Parizu demonstrirao je projekt zvan NEO NPC koji se koristi umjetnom inteligencijom kako bi likovima u igri udahnuo autentičnost.
Prošle je godine tvrtka Ubisoft najavila svoj interni AI alat Ubisoft Ghostwriter koji je trebao poslužiti za kreiranje monologa i dijaloga likovima unutar igara. Sami igrači nisu bili baš oduševljeni tom idejom, ali su u Ubisoftu objeručke prihvatili AI tehnologiju i planiraju eksperimentirati s njom na razne načine. Jedan od takvih eksperimenata zovu NEO NPC i predstavili su ga na ovogodišnjoj GDC konvenciji.
Ukratko, riječ je o projektu Ubisoftovog tima iz Pariza koji se koristi velikim jezičnim modelom kako bi umjetnom inteligencijom kreirao autentične ljudske likove. Ti likovi sposobni su razumjeti što im vi govorite preko mikrofona, a odgovori im nisu diktirani nego postoji mjesto za improviziranje.
Nije ovo nova stvar – pisali smo o sličnom pristupu u više navrata. Ubisoftov NEO NPC projekt zapravo je pokušaj da se ovakve likove učini manje robotskima, za što kažu da je odgovor ljudski dodir te proces iteracije dok ne dobiju lika koji se ponaša po smjernicama koje su pisci postavili.
Među tim smjernicama iz Ubisofta spominju kako ne žele da igrači budu antagonistični prema likovima, stoga imaju ugrađen “obrambeni mehanizam” ako igrači počnu vrijeđati likove. Odgovor AI likova u tom slučaju je da prekidaju suradnju s igračem i ne žele mu pomagati.
Iz Ubisofta također kažu kako je AI stereotipan u kreiranju likova i njihovih karakteristika, zbog čega su tu pisci da to korigiraju. Kao primjer navode da su kreirali fizički atraktivnog ženskog lika, a umjetna inteligencija ga je sterotipno učinila zavodljivim, na što su u Ubisoftu rekli ne može to tako, moramo reprogramirati.
Za sada je NEO NPC samo prototip i neće biti implementiran u nadolazeće Ubisoftove igre. No, u Ubisoftu kažu da ima tonu potencijala pa će s velikim zanimanjem pratiti razvoj umjetne inteligencije i nastaviti s eksperimentalnim primjenama iste u gamingu.