Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo saopćilo je da se u posljednje tri sedmice bilježi poboljšanje epidemiološke situacije u Kantonu što je rezultiralo postepenim popuštanjem mjera.
Tako je Vlada Kantona Sarajevo postepeno otvarala škole dajući im svakako prioritet u odnosu na mnoge druge djelatnosti, kao što je to praksa svugdje u svijetu.
"Prvo smo u školu vratili učenike razredne nastave i učenike trećih razreda srednje škole. Razredna nastava uvijek je prioritet jer je riječ o najmlađim učenicima, koji nisu samostalni u učenju. Treći razred imao je prioritet jer većina te generacije, svi treći razredi četvorogodišnjeg srednjeg obrazovanja, nije bila na nastavi u školskim klupama nikako od početka pandemije. Nešto kasnije pridružili smo i učenike 7. i 8. razreda osnovne škole, koji također nisu imali priliku doći u školske klupe od početka pandemije", naglašavaju u dopisu upućenom svim osnovnim i srednjim školama sa područja Kantona Sarajevo iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS.
Današnjim daljnjim popuštanjem, u školu su se vratili i 5. i 6. razredi, kao i učenici drugog razred srednje škole. Učenici drugog razreda srednje škole također nisu boravili u školskim klupama od početka pandemije.
"Dakle, od 4.5. do 7.5. ove godine odgojno-obrazovni proces realizirat će se, za učenike od 1. do 8. razreda javnih i privatnih osnovnih škola i učenike paralelnih škola, u prostorijama škole po kombinovanom modelu, a u skladu sa Uputstvom Ministarstva za odgoj i obrazovanje i izmjenom Uputstva Ministarstva. Učenici devetog razreda predmetne nastave nastavljaju pohađati nastavu online", ističe se.
Odgojno-obrazovni proces za učenike drugog i trećeg razreda javnih i privatnih srednjih škola i sve učenike JU Srednja muzička škola realizirat će se u prostorijama škole po kombinovanom modelu. Učenici 1. i 4. razreda srednje škole nastavljaju pohađati nastavu online.
Vlada je produžila važenje tačaka koje se odnose na nastavak rada škola koje odgajaju, obrazuju i rehabilituju učenike s teškoćama, na mogućnost učenika u inkluziji da online nastavu prate iz škole, te na dozvolu rada produženog boravka.
"Napominjemo da je cilj povratka u školske klupe socijalizacija učenika i priprema za povratak u normalno stanje. Najbolji odgojno-obrazovni ciljevi postižu se upravo u neposrednoj interakciji učenika i nastavnika. Kad se učenici vrate u školske klupe očekujemo da vidimo sistematizaciju nastavnih sadržaja te prilagođeno podučavanje novih nastavnih sadržaja", poručuju iz resornog ministarstva.
Kao naglašavaju, štete nastale u obrazovanju postepeno će se nadoknađivati u godinama koje dolaze, ali je mnogo važnije potaknuti pozitivan stav prema školi i omogućiti učenicima da kreiraju vlastita lijepa sjećanja na školske dane.
Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS preporučuju i da dio nastavnog sadržaja može biti realiziran na otvorenom, kad to vremenski uvjeti dozvoljavaju i posebno za mlađe uzraste.
Odgojno-obrazovni rad u školi organizira se uz strogo poštivanje higijensko-epidemioloških mjera.
"Krizni štab KS i Vlada KS prate razvoj epidemiološke situacije i postepeno popuštaju mjere. Ako broj novooboljelih i sedmična incidence nastave padati, Vlada će u nastavni proces po kombinovanom modelu uvesti i učenike prvog razreda srednje škole, kao i učenike devetog razreda osnovne škole", navode iz Ministarstva uz napomenu da maturanti srednjih škola uskoro završavaju nastavu kao i da je ponedjeljak, 3. maj neradni i nenastavni dan.