Svako tržište ima svoje specifičnosti, a najnovije statistike pokazuju da se ono najbogatije, barem statistički, polako, ali sigurno raslojava.
Do sada smo već nekoliko puta vidjeli kako Apple sa svojim iPhoneom drži natpolovičnu većinu tržišta u SAD, što i nije neko iznenađenje s obzirom na popularnost branda, ukupnu kupovnu moć ali i samu činjenicu da je iPhone američki izum. Istina, i prodaja iPhonea je pala za 11%, no daleko gore su prošli drugi brandovi.
S druge strane, za Google, koji je također američka kompanija, ovo pravilo očito ne vrijedi. Naime, Counterpoint research javlja da je prodaja Googleovih uređaja u SAD u 3. kvartalu ove godine pala za 37%. Ništa bolje ne prolazi ni Samsung, čija je prodaja pala za 26%, a ona kineskog TCL-a za čak 51%, što i ne čudi s obzirom na geopolitičke trzavice. Nadalje, slijedeći ovu logiku, Amerikanci su možda zaboravili da Motorola odavno nije njihova kompanija, nego kineska, pa je tako Lenovo kao vlasnik branda prodao čak 31% više uređaja u poređenju s istim periodom prošle godine.
Najveće iznenađenje je pak, HMD. Da, ona kineska kompanija koja je 2016. godine zakupila ime Nokia i do 2026. ga ima pravo koristiti za svoje mobitele. Naime, na američkom je tržištu postigla rast prodaje od začuđujućih 17%. Razlog tome su low-end uređaji, koji su u startu bili namijenjeni indijskom i pakistanskom tržištu, no čini se da je raslojavanje američkog društva imalo itekakav utjecaj na prodaju jeftinih mobitela. HMD-u svakako treba skinuti kapu za ovaj uspjeh, ali ne možemo se oteti dojmu da su imali više sreće nego pameti.