Čini se da je Netflix u dominantnoj poziciji u hollywoodskoj borbi za oči i dolare.
Zasad je Netflix ostao jedan od rijetkih profitabilnih velikih servisa za streaming. Čini se i da se investitori dobro osjećaju u vezi s izgledima ove kompanije.
Dionice Netflixa porasle su za čak 36 posto u usporedbi s prošlom godinom, dok su dionice Disneyja pale 10%, a dionice Warner Bros Discoveryja 22% u istom razdoblju.
"Postaje sve jasnije da je Netflix pobijedio u ratu za streaming'", napisala je medijska analitičarka Jessica Reif Ehrlich, ukazujući na činjenicu da naslijeđene medijske firme, poput Disneyja, sada preispituju novac koji su uložile u svoje vlastite strategije.
Međutim, ostaje pitanje može li se Netflixova dominacija zadržati u 2024. Kompanija objavljuje podatke o zaradi u četvrtom tromjesečju, pružajući ključne uvide u svoje financijsko stanje.
Evo na što trebate pripaziti:
Koliko je uspješan Netflixov pohod na pretplatnike?
Prije samo pet godina, suosnivač Netflixa Reed Hastings optužio je oglašavanje kao "iskorištavanje korisnika".
Od tada je Netflix promijenio svoj stil, lansirajući novi pretplatnički plan u novembru 2022.
Plan je znatno jeftiniji od Netflixove ponude bez reklama. Iznosi 6,99 dolara mjesečno u Sjedinjenim Američkim Državama.
U oktobru je Netflix objavio da je povisio cijenu svojeg premium plana bez reklama na 22,99 dolara, dok je njegov osnovni plan s jednim korisnikom porastao na 11,99.
Čini se da se sve veći broj korisnika prijavljuje za jeftiniju opciju. Ranije ovog mjeseca, Amy Reinhard, Netflixova predsjednica oglašavanja, rekla je da je Netflixov oglasni nivo dosegnuo više od 23 miliona aktivnih korisnika mjesečno.
Prošle godine Netflix je počeo suzbijati dijeljenje lozinki širom svijeta. Taj se potez do sada pokazao uspješnim.
Izazvao je nove prijave pretplatnika i možda nadahnuo druge servise za streaming da uvedu vlastite mjere.
Općenito, Wall Street očekuje da će Netflix dodati šest miliona pretplatnika.
Hoće li se eksperiment isplatiti?
Prošla je godina bila burna za industriju zabave jer su pisci i glumci istovremeno štrajkali nekoliko mjeseci, prvi put od 1960.
Međutim, Netflix je nedavno ulagao u nove pothvate, kao što su klađenje na programe uživo i videoigre. Rezultati firme u četvrtom tromjesečju mogli bi pokazati isplate li se ti pokušaji.
U novembru je Netflix emitirao svoj prvi sportski događaj uživo, pod nazivom "The Netflix Cup", crossover takmičenje između vozača Formule 1 i profesionalnih igrača golfa.
"Mnogo ulažemo u povećanje naših mogućnosti uživo", rekao je suizvršni direktor Netflixa Ted Sarandos.
Zatim, Netflix planira eksperimentirati s novom vrstom programa uživo - dodjelama nagrada. Firma će emitirati 30. godišnju dodjelu glumačkih nagrada krajem februara.
U četvrtom tromjesečju također je došlo do velike ekspanzije Netflixove ponude videoigara.
U decembru je Netflix lansirao tri igre prilagođene mobilnim uređajima iz "Grand Theft Auto", jedne od najprodavanijih franšiza videoigara svih vremena.
"Iz strateške perspektive, vjerujemo da možemo izgraditi igre u jaku kategoriju sadržaja, koristeći naše trenutne filmove i serije", rekao je suizvršni direktor Greg Peters.
Međutim, ostaje pitanje hoće li ta ulaganja postati veliki pokretači prihoda za kompaniju, rekao je Matthew Harrigan, medijski analitičar.
"Videoigre su težak posao. Mislim da su tu zapravo napravili prilično dobar posao.
Ali, to sigurno nije ništa što je transformacijsko za posao", kaže on.
Hoće li se usporavanje novih sadržaja nastaviti?
Netflixov izvještaj o zaradi za četvrto tromjesečje mogao bi pružiti ključni uvid u originalnu programsku strategiju.
Ove godine firma će doživjeti potres u svom filmskom odjelu. U ponedjeljak je Scott Stuber, globalni filmski predsjednik Netflixa koji je pomogao u izgradnji moćnog filmskog studija, najavio da planira napustiti firmu u martu.
Čak i prije najave, broj emisija i originalnog programa koji je izbacio Netflix već je dosegnuo vrhunac.
Od 2022. Netflixov mlin vlastitih sadržaja je usporio, iako ostaje za vidjeti hoće li se taj trend nastaviti u 2024. godini.
Prema podacima, Netflix je zabilježio najveći pad u broju novih filmova i TV emisija objavljenih tokom četvrtog tromjesečja u usporedbi s drugim glavnim konkurentima za streaming kao što su Amazon Prime, Hulu, Disney+, Max, Peacock i Paramount+.
I dok je Netflixov tempo objavljivanja izvornog programa opao, vrijeme gledanja sadržaja koji je Netflix posudio od svojih konkurenata je poraslo.
Prema MoffettNathansonu, do početka 2023. samo 7% vremena na Netflixu odnosile su licencirane emisije u vlasništvu konkurenata (na primjer: "Suits" i "The Office").
No, tokom prošle godine taj je broj stalno rastao. Osamnaest posto vremena gledanja u novembru i 16% u decembru potrošeno je na gledanje emisija i filmova koje su licencirale druge firme na platformi.
Harrigan je rekao da smanjenje izvornog programa ukazuje na to da Netflix možda pokušava postati troškovno discipliniraniji i efikasniji, iako bi se to na kraju moglo izjaloviti.