Svima su jasne prednosti električnih automobila nad konvencionalnim, kao i očiti nedostaci. Osim sklonosti požaru, velik je nedostatak i teško gašenje jednom kad izbije.
Vatrogasci se redovito muče gašenjem požara na električnim automobila. Primjenjuju se brojne inovacije, od posebnih prekrivača do posebnih materijala za gašenje, ali i dalje prevladava klasičan postupak s vodom.
Ako automobil nije moguće uroniti u neki bazen s vodom, onda se mora obilato zalijevati vodom i hladiti. A to može potrajati, što znači da će i potrošnja vode biti višestruko veća nego u slučaju gašenja požara na običnom automobilu. Potvrđuje to i događaj od ovog Božića, kad su oko 23 sata vatrogasci iz Pine Levela zaprimili poziv.
Uslijed prometne nesreće stradao je Teslin Model Y, koji se ujedno i zapalio. Vozač je pobjegao na vrijeme i spasio se, dok je automobil, usprkos brzom dolasku vatrogasaca, izgorio u potpunosti. Gašenje požara trajalo je preko sat vremena, a vatrogasci su na koncu potrošili preko 135.000 litara vode.
To je bar 36 puta više nego što je potrebno za gašenje požara na običnom automobilu. Primjera radi, govorimo o količini vode koju potroši prosječna četveročlana obitelj tijekom godine dana.
U svojem postu naglasili su da su "požari električnih vozila neobični i predstavljaju jedinstvene izazove i opasnosti za vatrogasce" jer se mogu "ponovno zapaliti satima ili danima nakon što su ugašeni". Pritom se generiraju temperature veće od 2500°C. "Dim iz ovih gorućih električnih automobila proizvodi fluorovodik i klorovodik. Oba su otrovna i zahtijevaju od vatrogasaca nošenje zaštite", napomenuli su.