Na popisu Brand Finance Global 500 za 2024. tehnološke kompanije nastavile su dominirati na samom vrhu. Od prvih deset najvrjednijih svjetskih brendova, osam potječe iz ICT sektora.
Apple je ove godine postigao izniman rast vrijednosti robne marke, povećavši se za 219 milijardi dolara (74 posto) na 517 milijardi dolara, vrativši svoju titulu najvrjednije marke na svijetu s velikom razlikom. Apple je postigao povećanje vrijednosti, iako je količinski udio iPhonea uglavnom stao, budući da je njegova strategija pronalaženja novih tržišta, širenja svog ekosistema i poticanja nadogradnji na iPhonee veće vrijednosti bila vrlo učinkovita. Kompanija je zadržala svoju poziciju dominantnog igrača na tržištu premium pametnih telefona, sa 71 posto vrijednosnog udjela.
“Apple je povećao vrijednost svoje robne marke kroz stratešku diverzifikaciju i premiumizaciju, udaljavajući se od snažnog oslanjanja na prodaju iPhonea prema pothvatima u nosivim uređajima i uslugama kao što su pretplate na Apple TV. Prema našem istraživanju, više od 50 posto ispitanika prepoznalo je Apple kao skup, ali vrijedan cijene, pojačavajući sposobnost brenda da zahtijeva cjenovnu premiju,” rekao je David Haigh, predsjednik i glavni izvršni direktor Brand Financea.
Istraživanje Brand Finance otkrilo je značajan dobitak među robnim markama koje su mnogo uložile u umjetnu inteligenciju, pa je NVIDIA (vrijednost robne marke porasla 163 posto na 44,5 milijardi USD) postala najbrže rastuća marka na svijetu. Microsoft (vrijednost robne marke porasla je 78 posto na 340,4 milijarde USD) također je zabilježio impresivan rast vrijednosti robne marke, skočivši za dva mjesta na 2. mjesto.
Ključni dobavljač čipova u području umjetne inteligencije, NVIDIA se smatra vrlo inovativnom, dok se razina poznavanja, razmatranja i preporuka povećava iz godine u godinu, prema istraživanju Brand Financea. Ukupna izvedba brenda čvrsto pozicionira NVIDIA kao predvodnika na tržištu AI čipova, pokazujući uspješnu ravnotežu između inovacije i prilagodbe tržištu.
Deutsche Telekom (vrijednost brenda porasla je 17 posto na 73,3 milijarde dolara) preuzeo je titulu najvrjednijeg svjetskog telekomunikacijskog brenda, pretekavši Verizon (vrijednost brenda porasla je 6 posto na 71,8 milijardi dolara). Na 9. mjestu u svijetu, Deutsche Telekom također vodi kao najvrjedniji evropski brend. Istraživanje Brand Finance ističe vodeću poziciju Deutsche Telekoma u metrici zadovoljstva korisnika, što dovodi do porasta indeksa snage marke na 83/100.
Tesla (vrijednost brenda smanjena za 12 posto na 58,3 milijarde dolara) ispala je iz top 10, pala je na 18. mjesto na ljestvici. Tesla je pretrpio štetu zbog svoje velike izloženosti kineskom tržištu električnih vozila, a BYD (vrijednost brenda porasla je 20 posto na 12,1 milijardu dolara) sada je prestigao Teslu i postao najveći svjetski proizvođač električnih vozila. Iako je snaga Teslinog brenda sveukupno visoka, s ocjenom AAA-, istraživanje Brand Finance pokazuje značajan pad reputacije. Teslina bliska povezanost s Elonom Muskom, kontroverznom vodećom osobom, stvara dodatni rizik za reputaciju marke. Unatoč većem obujmu proizvodnje BYD-a, vrijednost marke Tesla je pet puta veća od vrijednosti BYD-a.