Ona je glumica, ali i vlasnica producentske firme LuckyChap Entertainment, zaslužne za produkciju nekih od najvećih filmova današnjice. Ono što je zajedničko filmovima koji izlaze iz ruku Margot Robbie ženska je priča u prvom planu, nešto što se u Hollywoodu i ne viđa često. A ako je suditi po ovogodišnjim nominacijama za Oscara, jer ni ona ni rediteljica Greta Gerwig nisu dobile priznanje struke, čini se da je takla u osinje gnijezdo
Vjerovatno prva asocijacija na ime Margot Robbie mnogima je seksi plavuša koja je u ‘Vuku s Wall Streeta’, hit filmu Martina Scorseseja iz 2013., utjelovila seksi plavušu, suprugu Leonarda DiCaprija. Tada još nepoznata u Hollywoodu, Robbie je pristala snimiti i golišave scene, svjesna da bi njezino nepristajanje na to uvelike promijenilo tok filma.
Ipak, postavlja se pitanje bi li danas, kada može birati što će i s kime raditi, napravila isto. Sudeći po onome čemu posljednjih dana svjedočimo, tome da je sasvim neopravdano izostalo priznanje struke da su Robbie i rediteljica Gerwig uistinu napravile dobar posao s hitom ‘Barbie’ jer se nisu našle među nominiranima za Oscara, bit će zanimljivo vidjeti tko će na kraju izaći kao pobjednik jer je holivudska slatkica drznula se raditi ono što je uobičajeno rezervirano za muškarce u Hollywoodu.
Iako je nakon Scorsesejeva filma, koji joj je zapravo širom otvorio vrata Hollywooda, bilo i više nego jasno da će Robbie dobivati samo uloge seksi plavuša, baš kao što je svojedobno bio slučaj s Reese Witherspoon, jasno je dala do znanja da od toga neće biti ništa.
‘Znala sam da moram pokazati ljudima da mogu učiniti nešto drugačije. Nisam željela da me se stavlja u ladice’, izjavila je svojevremeno, a onda je svoje riječi potvrdila odlukom da prihvati uloge u kojima je u prvom planu bila njena gluma, a ne ljepota. Tako je u filmu ‘Francuska suita’ glumila francusku seljanku, rekavši za samu sebe da je ‘izgledala odvratno’. Nakon toga je stigao ‘Z kao Zachariah’, gdje ponovno njezin izgled nije bio u prvom planu, da bi potom postala kraljica Elizabeta u filmu ‘Marija, kraljica Škotske’, gdje su joj šminkom dodani ožiljci od boginja i kraste.
Unatoč tome što njena ljepota nije bila u fokusu, Robbie je jasno dala do znanja da se na nju može računati i da joj je talent neosporan. Još tokom snimanja filma ‘Francuska suita’ sprijateljila se s asistentima reditelja Joseyjem McNamarom i Tomom Ackerleyjem, koji joj je postao i suprug, a njih troje su s njezinom prijateljicom iz djetinjstva Sophijom Kerr postali i poslovni partneri. Sve je počelo prijateljskim razgovorima, a onda su krenuli raspravljati o produkciji, kao i o velikom nedostatku filmova u kojima su u prvom planu žene.
Danas, s 33 godine, vjerovatno joj ne bi ni palo na pamet pokrenuti takvo nešto, no u to vrijeme nije se bojala ničega. ‘Bili smo premladi i preglupi da bismo znali koliko će strašno sve to postati. Ni tada nisu polagali puno nade u nas. Kada smo sve započeli na onoj kuhinjskoj klupi u Londonu, nitko nije vjerovao da ćemo išta napraviti.’
No zvijezde su im itekako bile naklonjene u trenutku u kojem su odlučili prihvatiti scenarij Stevena Rogersa, a koji je dugo kružio i tražio pravu ekipu. Riječ je o filmu ‘Ja, Tonyja’, snimljenom po istinitom događaju o iskušenjima kroz koja je prošla bivša olimpijska klizačica na ledu Tonyja Harding. Sve do tada tim scenarijem su se nabacivali po filmskim kućama, a onda su oni odlučili uzeti stvar u svoje ruke - i nisu pogriješili.
Opet je Robbie odlučila na sebe preuzeti najteži zadatak i sama utjeloviti legendarnu klizačicu. Kako je rekla, u ulozi kraljice Elizabete osjećala se poprilično suzdržano, kako emocionalno, tako i fizički, no uloga Tonyje bila je nešto sasvim drugo. Tada je napokon dobila priliku pokazati koliko je daleko spremna ići za neku ulogu.
A onda je stiglo i najveće priznanje za mladu ekipu LuckyChapa - tri nominacije za Oscara, uključujući onaj za najbolju glavnu glumicu. Time su pokazali da se itekako vrijedilo riskirati jer su prepoznali beskrajnu vrijednost, ali i priliku u projektu koji su drugi odbacili.
LuckyChap danas ima sjedište u Los Angelesu, a od sasvim obične producentske kuće postao je neovisni moćnik od kojeg strahuje i Hollywood. Svim projektima koje su realizirali, ili koji su u nekoj fazi nastajanja, zaradili su više od 275 miliona dolara, a sve to bio im je najbolji poticaj da krenu i korak dalje i uzmu svoj dio kolača od streaming servisa, bacivši se na televizijske serije. Među njima je i ’Sluškinja’, serija iz 2021., s Margaret Qualley u glavnoj ulozi samohrane majke koja se bori preživjeti i koja je, sasvim opravdano, postigla uspjeh.
Ona je danas stalna članica ekipe, a upravo je LuckyChap producirao njezin drugi film ‘Saltburn’.
‘Nikada se nisu prema meni odnosili kao prema djevojčici. Vjerovali su u mene i pomogli mi, a ja se uz njih osjećam sigurno’, rekla je Fennell. To mišljenje dijeli još jedna moćna žena - rediteljica i scenaristica Greta Gerwig, koja je s LuckyChapom i Robbie snimila film o kojem se u 2023. itekako pričalo. Riječ je naravno o ‘Barbie’, hitu u kinodvoranama diljem svijeta, no hvalospjeve gledatelja i kritike, kao što smo već rekli, prečuli su moćnici Akademije, odgovorni za nominacije za Oscara.
Iako su mnogi pokušali demantirati navode da u industriji postoji borba za ravnopravnost te da su svi jednaki, dovoljno je pogledati unatrag i uvidjeti da je od 1956. samo pet žena osvojilo Oscara za originalni scenarij, a samo tri žene osvojile su ga za režiju. To govori dovoljno o nejednakosti koja još traje.