JAC Motors, kineski proizvođač automobila iz kog stoji VW, predstaviće uskoro prvo serijski proizvedeno električno vozilo sa novim tipom baterije.
U pitanju je natrijum-jonska baterija, a koristiće je automobili pravljeni pod novim brendom – Yiwei.
Iako je tehnologija natrijum-jonskih baterija još u povoju, ima niže troškove, obilnije zalihe i superiorne performanse po hladnom vremenu u odnosu na široko rasprostranjene litijum-jonske, pa sve to može pomoći da se ubrza njihovo masovno usvajanje EV.
Kako piše CarNewsChina, isporuke JAC Yiwei EV modela će početi u januaru. Inače, u pitanju je novi brend koji je pokrenut ove godine, a VW ima 75 odsto udela u akcijama JAC-a i poseduje 50 odsto njegove matične kompanije, JAG, dok drugu polovinu posjeduje kineska vlada, prenosi Engadget.
Čini se da je Yiwei EV rebrendirana verzija hečbeka Sehol E10X (na slici), koji je najavljen ranije ove godine, a u pitanju je automobil sa dometom od 25 kWh dometa do 252 km. Kada je JAC u maju zvanično predstavio brend Yiwei, rekao je da će odustati od naziva Sehol i rebrendirati sva svoja vozila u JAC ili Yiwei (ne znamo da li će zadržati E10X oznaku), prenosi b92.net
U aprilu, JAC je predstavio poseban EV pod nazivom Yiwei 3 na sajmu automobila u Šangaju, koji je u junu krenuo sa isporukama, a ima LFP bateriju. Novi YiWei EV navodno koristi cilindrične natrijum-jonske ćelije iz HiNA baterije.