Evropska unije bila je na jasnom putu da 2035. zabrani prodaju svih novih vozila koja emitiraju emisije CO2 u vožnji (čitaj benzince, dizelaše, hibride…), ali onda se dogodilo očekivano.
Evropsko tržište poput plimnog vala zapljusnula su kineska vozila, tehnološki napredna i jeftinija. Evropski parlament je 4. marta odobrio prijedlog Komisije prema kojem se električni automobili više ne smatraju klimatski neutralnim vozilima. Kako piše Kronen Zeitung, ova uredba utiče na sve kompanije u Evropi koje moraju prijaviti CO2 otisak za usluge prijevoza – bilo željezničkog, zračnog ili cestovnog, prenosi revijaHAK.
Također je novost da se moraju izračunati stvarne vrijednosti udjela CO2 u iskorištenoj električnoj energiji. Ovo također uključuje gubitke u prijenosu i konverziji. Fiksni referentni podaci ne izgledaju dobro za električne automobile.
Kao što znate, struja se u Evropi proizvodi na razne načine, a jedan od njih su i termoelektrane, koje masovno emitiraju CO2. Samo sivi vodik, koji se proizvodi iz prirodnog plina uz visok utrošak energije, ima lošiju CO2 bilancu od električne energije po tim novim mjerenjima. Čak su i benzin i dizel bolji od struje u ukupnom zbroju.
"Ovo je kako bi se osigurala otvorenost prema tehnologijama i izboru za potrošače", rekla je predsjednica Komisije Ursula von der Leyen za Kronen Zeitung.
Očigledno su u Evropskoj komisiji pronašli novu metriku za mjerenje emisija CO2, neki će reći napokon, a drugi odmahnuti rukom. Život nije jednostavan, a evropska privreda temelji se na autoindustriji.