najrjeđi automobil

Šta je COPO Corvette i da li je stvarna?

Manje uzbudljiva priča je da se program COPO najčešće koristio za naručivanje posebnih boja, opcija ili drugih stavki koje nisu tipično u meniju za izradu

Kada hot rodderi čuju za klasični Chevy COPO, glave im se pune idejama o nekom superrijetkom, velikom snagom big-bloka, možda čak i napravljenom od neke fensi lagane legure. Za one od vas koji nisu upoznati sa akronimom COPO, to je skraćenica od Central Office Production Order, a to je bio sistem papirologije koji je dozvolio dilerima Chevyja da naručuju automobile koji zaista nisu trebali biti napravljeni. Bilo je to zaobilazno rešenje za automobile — „kod za varanje“, ako volite videoigre.

Istina je da smo zbog COPO rupe dobili automobile poput Chevellea iz 1969. sa Corvette L72 motorom od 425 KS i Camaro ZL1 iz 1969. sa potpuno aluminijumskim big-blokom. Program COPO proslavio je Yenko Chevrolet, ali su drugi, poput Bergera, koristili papirologiju specijalne narudžbe kako bi stvorili neke od najvećih i najrjeđih automobila sa supermišićima ikada! Međutim, kada su u pitanju Corvette, priča je cool, ali ne baš kul za aluminijum-427.

Manje uzbudljiva priča je da se program COPO najčešće koristio za naručivanje posebnih boja, opcija ili drugih stavki koje nisu tipično u meniju za izradu. Kao što možete zamisliti, neke kombinacije boja stavljene su u sistem. Godine 1962., Shriners, grupa slobodnih zidara, naručila je grupu Vettesa oslikanih svijetloljubičastom nijansom Caddyja pod nazivom Royal Heather Amethyst, s crvenim interijerom — kombinacija boja kojom većina ljudi ne bi bila baš toliko oduševljena (što objašnjava zašto je t normalna fabrička opcija). Dakle, ukratko, ako ste voljni da platite dodatno, oni bi bili više nego sretni da koriste COPO program da vam nabave željenu boju.

Slične vijesti