Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) je objavilo kako prima na znanje današnji trijalog o Euro 7 sporazumu, koji označava veliku prekretnicu u vodećem evropskom rekordu u postavljanju standarda emisija za automobile, kombije, kamione i autobuse i osigurava sigurnost planiranja u budućnosti.
Inače, pod pojmom trijaloga se podrazumijeva razgovor između tri zainteresirane strane, u ovom slučaju: Evropska komisija, Vijeće Evropske unije i Evropski parlament.
Dogovoreni novi standardi Euro 7 zadržali su ograničenja emisija iz Euro 6 za nove automobile i kombije, ali što je još važnije, uklonili su potrebu za strožim standardima testiranja u stvarnom svijetu za koje su proizvođači automobila tvrdili da bi dodali stotine eura cijeni automobila ako bi postali zakon.
Novi sporazum također pomiče provedbu novih standarda od 1. jula 2025. do novog datuma dvije godine nakon što su propisi konačno izglasani zakonom, što znači najranije 2026. za automobile i kombije.
'Iako ćemo sve detalje shvatiti tek kada budemo mogli procijeniti cijeli dokument, primjećujemo da su međuinstitucionalni pregovarači načelno odlučili dati prioritet izazovima usmjerenim na budućnost, kao što su emisije kočnica lakih vozila i zahtjevi za baterije električnih vozila. Ograničenja emisija ispušnih plinova i ispitni postupci za teška vozila također su značajno postroženi,' izjavila je Sigrid de Vries, glavna direktorica ACEA-e.
Važne promjene u odnosu na Euro 6, kako prenosi britanski Autocar, uključuju ograničenja količine čestica koje se ispuštaju kočenjem i trošenje guma, uključujući i za električna vozila. Euro 7 također nameće ugradnju sistema za nadzor baterije kako bi se osiguralo da automobil ispunjava ciljeve trajnosti, kao i obavezu da vozila s motorom s unutrašnjim sagorjevanjem budu opremljena ugrađenim monitorima koji osiguravaju da se uređaji za kontrolu emisije ne diraju.
Evropska industrija vozila pozdravlja sigurnost planiranja. Kako bi osigurali dovoljno rokova, sada računaju na podršku Evropske komisije za donošenje robusnog sekundarnog zakonodavstva što je brže moguće. 'Važno je napomenuti da mnoge nove odredbe donose značajne tehničke i investicijske izazove u ključnom trenutku u transformaciji mobilnosti s nultom emisijom', dodala je de Vries. 'Budući da o ključnim elementima tek treba odlučiti kroz sekundarno zakonodavstvo, nastavit ćemo raditi na osiguravanju realnog Euro 7, unutar ograničenja nametnutih primarnim zakonodavstvom.'
'Ne bismo trebali podcijeniti ogroman napredak koji su evropski proizvođači vozila postigli u smanjenju emisija onečišćujućih tvari iz cestovnog prometa. Doista, između prvog Euro standarda i prve verzije Euro 6, emisije su smanjene za više od 90 posto. Najveća poboljšanja kvalitete zraka postići će se zamjenom starijih vozila na cestama EU i brzom elektrifikacijom.' dodala je na kraju de Vries.