Vjerovatno ne biste nikada povezali sahrane sa striptizetama, ali i toga ima.
Na područja Tajvana, kao i ruralnog dijela Kine nije neuobičajeno da se pogreb pretvori u veliku zabavu na kojoj tutnji muzika i plešu lijepe striptizete. Ova je praksa raširena ponajviše na Tajvanu gdje je primjenjuje i tamošnja elita, a onda i velik dio puka dok u samoj Kini ovakav je ispričaj pokojnika karakterističan ponajprije za puk u ruralnim dijelovima zemlje.
Spektakularan pogreb političara
O tome koliko su pogrebne striptizete popularne na Tajvanu svjedoči pogreb tajvanskog političara Tunga Hsiangaa iz grada Chiayi. Njegov spektakularan pogreb zbio se u siječnju 2017. godine. Tungova pogrebna povorka imala je 50 električnih vozila, i isto toliko striptizeta, koje su zavodljivo plesale na njihovim krovovima.
Tu je naravno bilo i žive glazba, kao i maskiranih božanstava i koješta drugog. Za ovu ludu zabavu članovi porodice pokojnika su debelo ‘odriješili kesu’ i napravili zabavu za pamćenje. Procesija je naravno napravila prometni kolaps, što samo potvrđuje koliko je bila posjećena. Kada su novinari pitali obitelj preminulog zašto su se odlučili za ovako spektakularan pogreb izjavili su da je to bilo u skladu s karakterom pokojnika, koji se volio zabavljati.
Zapravo veliku financijsku korist od toga imaju definitivno i striptizete koje mogu zaraditi velike svote samo po jednom pogrebu. Konačan rezultat ovog ludog pogreba je bilo sveopće oduševljenje sudionika, sve u skladu s onom “hljeba i igara”. Zabava je uspjela kada ljudi požele pokojniku da još jednom umre kako bi se organizirala slična fešta. Ovom političaru to su zasigurno nebrojeno puta poželjeli.
Ovakvi bučni sprovodi koji pretvaraju tugu u slavlje imaju svoje brojne razloge. Jedan od mogućih razloga treba tražiti u mentalnom sklopu koji mjeri vrijednost pokojnika brojem osoba koje se pojave na pogrebu, pa što je veći broj ljudi na nekom ispraćaju to je i što bi se reklo pogreb bolji, kao i sam pokojnik. U tom smislu i kod nas je u ruralnim dijelovima Hrvatske još uvijek prisutna praksa da se pokojnik prosuđuje prema broju ljudi koji se pojave na njegovu pogrebu.
U ruralnim krajevima Kine ovaj se običaj prihvaća i zbog jednostavne činjenice da si porodica pokojnika tako kupuje položaj u društvu jer pokazuje svoju financijsku moć, koja može biti i nemoć, ali drugi to ne moraju znati. Antropolozi pak objašnjavaju ovaj običaj kroz erotsku komponentu, pa onda tumače striptizete kao one koje prizivaju plodnost, a kojom bi trebalo blagosloviti pokojnika. Navodno u podlozi svega leži i reinkarnacija, jer ona, kažu, iziskuje mnoštvo ljudi na pogrebu ne bi li tako pokojnik dobio priliku za bolji život od onog odživljenog, što ima za posljedicu i brži put do katarze. Podrazumijeva se tu da je to mnoštvo povezano s dobrom osobnošću, a faktor varanja, koji je dio ovakvih pogreba sa striptizetama, očito nikoga ne zabrinjava.
Početak pogrebnih striptizeta vezan uz kriminalce
Navodno su se prvi pogrebi sa skidanjem odjeće javili još u hramovima Tajvana i Kine krajem 19. stoljeće. Antropolog Marc L. Moskowitz sa Sveučilišta Južne Karoline kaže da je ova praksa zapravo počela kasnije, kada su kriminalci u 70. i 80. godinama prošlog stoljeća preuzeli kontrolu nad pogrebničkom industrijom Tajvana i tada počeli nuditi usluge striptizeta ožalošćenima, piše Povijest.hr.