Podaci o letu ukazuju na to da je neko u pilotskoj kabini namjerno srušio avion kineske kompanije China Eastern koji se pao ranije ove godine, navode osobe upoznate s preliminarnom procjenom američkih dužnosnika o tome šta je dovelo do nesreće, prenosi The Wall Street Journal.
Boeing 737-800 krstario je na velikoj visini kada je iznenada krenuo u gotovo okomito spuštanje, strmoglavivši se i udarivši u planinu velikom brzinom, pri čemu su poginule sve 132 osobe na letu. Podaci iz crne kutije pronađene na mjestu pada ukazuju na to da su naredbe upućene sistemima upravljanja kontrolama uzrok kobnog poniranja aviona, kako je rečeno.
"Avion je učinio ono što mu je neko u pilotskoj kabini rekao", navodi jedna od osoba upoznata s preliminarnom ocjenom, koja uključuje i analizu informacija izvučenih iz oštećenog snimača podataka o letu.
Također, podupirući ovu procjenu američkih dužnosnika, izvor je rekao da kineske vlasti, koje vode istragu, do sada nisu otkrile nikakve mehaničke probleme ili probleme s kontrolama aviona koji je pao 21. marta u južnoj Kini. Taj je model, inače, 'tegleći konj' svjetske avioindustrije i dio je porodice tih Boeingovih aviona koja ima jedan od najboljih sigurnosnih rekorda u komercijalnom letenju.
Bio je to jedan od najbržih padova mlaznog aviona komercijalnog aviona u historiji, upozorili su ranije novinari WSJ-a. Kineski avion je normalno letio nešto više od sat vremena, a onda je iznenada zaronio, spustivši se više od 6.400 metara u 72 sekunde. Nakon što se činilo da je pad nakratko zaustavljen, zrakoplov je prestao odašiljati podatke, srušivši se na planinu.
Preliminarna procjena još nije objavljena
Do sada prikupljene informacije u istrazi pada aviona navele su američke dužnosnike uključene u istragu da obrate pažnju na radnje pilota, kažu izvori. Također, postoji mogućnost da je neko drugi u avionu provalio u pilotsku kabinu i namjerno uzrokovao pad, navode dalje.
Ni Boeing ni regulatori zračne sigurnosti nisu radili na bilo kakvim servisnim biltenima ili sigurnosnim direktivama koje bi proizlaze iz ove nesreće, kažu upoznati s problematikom. Takve bi se poruke koristile ako bi vlasti vjerovale da postoji potreba za upozorenjem zračnih prevoznika i pilota na probleme s kojima se posada susrela u nesreći ili o pojedinostima koje bi omogućile da se otkloni neki kvar na avionu.
Istrage nesreća mogu otkriti ranije nepoznate dokaze koji mogu ojačati ili potkopati preliminarne procjene. Jedna osoba upoznata s preliminarnom ocjenom američkih dužnosnika kaže da Amerikanci nemaju sve informacije koje su dostupne njihovim kineskim kolegama.
Preliminarna procjena američkih dužnosnika još nije objavljena. U aprilu je specijalizirana publikacija Leeham News and Analysis izvijestila da je početno očitanje snimača podataka o letu aviona ukazalo na namjerne pilotske unose naredbi u kontrole letjelice.
Kompanija China Eastern je u izjavi za The Wall Street Journal rekla kako se nisu pojavili dokazi prema kojima bi se moglo utvrditi je li bilo problema sa avionom ili ne. Avioprevoznik je ponovio izjavu svog visokog dužnosnika iz marta da je zdravstveno i porodično stanje pilota bilo dobro te dodao da je i njihovo financijsko stanje dobro.
'Nije vjerovatan scenarij upada u kabinu'
Zrakoplovna kompanija istakla je i kako nije ona odgovorna za istragu nesreće i pozvala se na službena saopštenja, uključujući sažetak preliminarnog izvještaja kineske vlade objavljenog 20. aprila. U tom sažetku je navedeno kako su spašavanje podataka i analiza oštećenih crnih kutija još u toku.