Škotski start-up je napravio robusni terenac koji će nuditi po cijeni električnog kompakta.
Munro je vrlo mlada kompanija osnovana 2019. godine, a već sada imaju model vrijedan svake pažnje. Iza klasične kutijaste forme za koju će neki reći kako je nedovršena kopija jednog i jedinog Defendera krije se opaki terenac. Uostalom, za ovaj model zainteresirala se i američka vojska, a brojni interesi stigli su od zasad neimenovanih kompanija u SAD-u i Kanadi.
Škotski start-up ima tajnu
Tajna uspjeha je u tome da nema filozofiranja, odnosno bespotrebnog kompliciranja. Munro je tu jasan, a to znači kako želi ponuditi najjednostavnije moguće rješenje koje će u praksi zadovoljiti sve parametre. Tu se posebno misli na terensku vožnju, pa ne čudi što je AWD pogon ovdje obaveza.
I tu svaka sličnost staje. Tako ovaj model vrlo jednostavnog, ali logičnog imena MK_1 ima jedan elektromotor. Jedan, ali vrijedan koji može davati 299 ili 381 KS te 700 Nm okretnog momenta.
Motor je smješten u sredini, a time je postignut idealan raspored masa. Također, isto vrijedi i u raspodjeli momenta.
"Najbolji način za terensku vožnju je osigurati da se ista količina obrtnog momenta isporučuje svakom točku i da se svi točkovi vrte istom brzinom", kaže Russell Peterson, izvršni direktor Munroa.
On naglašava: "I bez obzira koliko je pametan vaš računar, i dalje ćete imati problema ako imate razdvojeni pogon u vozilu."
Još jedna prednost ovog modela je što koristi motor s aksijalnim magnetskim tokom koji karakteriziraju manja masa te niži okretaji zbog kojih nema potrebe za redukcijom. Također, ovi motori ostvaruju veliki moment u kretanju unazad, što znači da su moguće veće snage regenerativnog kočenja.
Performanse nisu u fokusu, ali tvrtka ističe kako ovo vozilo 100 km/h može postići za 4.9 sekundi u Performance izdanju, dok je maksimalna brzina limitirana na 129 km/h. Nude se dvije baterije, manja od 61 kWh i veća kapaciteta 82 kWh. Podržavaju brzo punjenje istosmjernom strujom (100 kW) kad se pune za nekih pola sata. Doseg je do 306 km.
Standardna oprema uključuje blokadu središnjeg diferencijala
Vozilo je postavljeno na klasičnu rešetkastu nosivu konstrukciju od pocinčanog čelika, a nalazi se na 480 mm od podloge. Tvornica garantira prelazak vodene prepreke visine do 800 mm te mogućnost savladavanja kuta nailaska od 84 stupnja te kuta silaska od 51 stupnja. Osovine isporučuje neimenovani 4x4 specijalist, a standardna oprema uključuje blokadu središnjeg diferencijala.
Osim terenskih sposobnosti ovo vozilo ima i visoku dozu praktičnosti. Tako tovarni prostor prima europaletu, može primiti do 1.000 kg tereta i povući do 3.500 kg.
I sad ono najbolje. Prvih 50 ručno izrađenih primjeraka će biti iz tzv. Founders Edition serije, a najavljena je početna cijena od odličnih 49.995 GBP (oko 113.000 KM). Cijena bi se izgradnjom nove tvornice i podizanjem proizvodnje na 250 primjeraka godišnje mogla dodatno korigirati, ali za to će trebati pričekati 2024. godinu. Krajnji cilj je proizvodnja 2500 primjeraka godišnje, i to od 2027. godine.