Škoda postepeno uvodi novi korisnički interfejs za sisteme u automobilima. Ovo ne samo da olakšava korištenje, već donosi i mnogo više opcija za personalizaciju.
Novi dizajn za upravljanje sistemom koji je ugrađen u automobile namijenjen je za odabrane Škoda automobile u različitim kategorijama i na različitim platformama.
Sa nazivom Flow HMI, sistem ima baznu osnovu, na koju se mogu dodavati funkcije i specifični detalji, uključujući i kontrole koje variraju od modela do modela.
Škoda enterijer
„Pokušali smo da optimalno iskoristimo digitalnu tehnologiju i manuelne kontrole“, objašnjava dizajner Daniel Hajek, koji je bio zadužen za unapređenje korisničkog interfejsa.
"Zato smo uključili Smart Dials rotacione kontrole koje su dostupne kod novih modela Superb i Kodiaq. Upravo su ovi automobili, zajedno sa modelom Enyaq iz 2024. godine, prvi modeli sa novim HMI kontrolnim sistemom".
Novi sistem će se postepeno uvoditi i u druge Škoda automobile, uključujući i električna vozila.
„Prilagođavanje sistema različitim verzijama automobila i njihovoj specifičnoj opremi bila je jedna od naših glavnih briga tokom procesa dizajna“, kaže Pavel Tuma, koji je vodio tehnički deo razvoja.
Međutim, najvažnije od svega je bilo osigurati da ga korisnici razumiju.
"Ovo je jedan od prvih projekata koji je zasnovan na radu UX dizajnera i istraživanju korisnika.
Testiranje korisnika je bilo nešto čemu je posvećeno mnogo vremena i pažnje“, potvrđuje Tuma.
Sve nadohvat ruke
Korisničko testiranje je donijelo nekoliko važnih zaključaka: jedan je bio da vozači žele da imaju određene važne funkcije nadohvat ruke.
Ovo je obezbijeđeno ne samo dugmićima i drugim fizičkim kontrolama, već i novim izgledom ekrana osjetljivog na dodir.
Ekran osjetljiv na dodir sada ima donju traku koja je uvijek prisutna sa najkorisnijim prečicama i gornju traku koja grupiše funkcije automobila.
Drugi važan zaključak je da svaki korisnik ima drugačiju ideju o tome koje su najvažnije funkcije.
Zbog toga Škoda omogućava prilagođavanje određenih elemenata korisničkog sistema.
"Korisnik može lako da definiše stavke u donjoj traci i na lijevoj strani gornje trake sistema“, kaže Tuma.
Donja traka sadrži pristup uobičajenim kategorijama funkcija kao što su mediji, navigacija, kontrola telefona ili kontrola klime, dok gornja traka sadrži pristup aktuelnim događajima i nekim specifičnim detaljima (kao što je kontrola sistema za pomoć).
"Stavili smo prioritet na funkcije koje su najvažnije za kupce, a istovremeno smo im dali mogućnost da promene podešavanja.“
Svako bira svoj pristup
„Dosta smo radili i na grafičkom konceptu sistema. Kao rezultat toga, korisnik može lako da podesi izgled glavnog ekrana, izmijeni pozadinu i boje, i izabere da li će grafika na kontrolnoj tabli slijediti ove izbore ili će ostati nezavisna i zadržati podrazumijevane tamne nijanse“, kaže Hajek.
Još jedan važan detalj je da su korisnici upoznati sa bojama, ikonama i drugim osnovama grafičkog koncepta okruženja iz, na primjer, mobilne aplikacije MyŠkoda i Škoda veb-stranice.
Pozadina ekrana
Uvedene su i velike promjene u okruženje instrument table iza volana. Virtuelni kokpit je sada uobičajen element u Škoda automobilima, i cijeli koncept je prilagođen tome.
Ne samo da odražava grafički dizajn centralnog ekrana osjetljivog na dodir i omogućava prilagođavanje, već je kontrolni sistem unaprijeđen.
Dok je ranije korisnik mijenjao unaprijed definisane prikaze sa strelicama sa obje strane volana, sada jedna strelica mijenja sadržaj, a druga način na koji je prikazan.
Korisnici sada imaju i još veći izbor u pogledu načina na koji žele da vide informacije.