Električna vozila zaslužna su za brojna nova ispitivanja sigurnosti na cestama i pritom otkrivaju nedostatke u postojećoj infrastrukturi.
Nedavni testovi su pokazali da zaštitne ograde nisu adekvatno pripremljene za izazov težih električnih vozila. Primjerice, Rivian R1T, monstruozno vozilo teško 3,1 tonu, prolazi kroz čeličnu zaštitnu ogradu gotovo bez napora.
Velika i teška električna vozila, naime, nose masivne baterije koje se nalaze u podu, što snižava težište vozila i potencijalno poboljšava upravljivost. Međutim, to stvara nove izazove za cestovnu sigurnost, pokazali su nedavni testovi, piše Associated Press.
Univerzitet Nebraska-Lincoln nedavno je izvelo testove katapultirajući Rivian R1T na standardnu čeličnu zaštitnu ogradu pri brzini od 60 milja na sat. Rezultat je bio šokantan: vozilo je probilo ogradu kao da nije ni postojala, dok je s lakoćom razbila i betonsku barijeru iza nje.
Čak i drugi modeli, poput Tesla Modela 3, nisu bili zaustavljeni ovim barijerama. Umjesto toga, Model 3 je podigao zaštitnu ogradu dok je prolazio ispod nje. Ovi testovi su otvorili pitanja o sigurnosti, s obzirom na to da su postojeće barijere dizajnirane za vozila koja su znatno lakša od novih električnih divova.
Rivian R1T, težak preko 3 tone predstavlja samo jedan primjer. Čak i laganiji modeli poput Forda F-150 Lightninga, koji teži preko 2,7 tona, ili Hummera EV, s više od 4 (!) tone izazivaju iste probleme.
No, čak i manji električni automobili, poput Mercedes-Benz EQE limuzine, prelaze granicu od 2,3 tone stavljajući dodatni pritisak na cestovnu sigurnost. Dodatna ispitivanja sudara planirana su kako bi se ocijenila sigurnost postojećih barijera u odnosu na rastuću težinu električnih vozila.