Ona je ljubiteljica prirode, automobila i adrenalina, istoričarka je i novinarka. Ona je Mirella Lela Sidro koja je sticajem okolnosti rođena u Doboju, gdje joj je majka bila na odmoru, a čitav život je provela u Njemačkoj. Tu je zavoljela automobile i postala jedna od rijetkih žena u auto industriji. Zadnjih godina putuje svijetom testirajući prvenstveno električne automobile, a skrasila se bar za sad u Bosni i Hercegovini, zemlji njenih predaka. Iako je mogla živjeti i u Italiji ili Sloveniji, ipak je odabrala Bosnu. Da njome putuje i bilježi sve prirodne ljepote Bosne i Hercegovine. Da priča o njenoj istoriji, ljudima, običajima.
Mirella Lela Sidro u razgovoru za Fenu, čija je ekipa provela jedan dan s njom, govoreći o svom životnom putu kaže da je studirala egiptologiju, koptologiju i istoriju medicine. Tokom studija radila je na jednoj velikoj televiziji i školovala se za urednika fotografije. Nakon nekoliko godina rada u medijskim kućama, online magazinima gdje je pokrenula i uređivala redakcije za fotografiju, završila je i novinarstvo.
"Budući da sam odmalena bila fascinirana automobilima, radila sam prvenstveno u lifestyle magazinima za muškarce - kazala je ova test vozačica za elektronske automobile i njihova ambasadorica.
Sidro ističe da je fascinirana elektromobilnošću i održivošću koja ona pruža u zaštiti prirode. Tako je odlučila da ide na duga putovanja s raznim električnim automobilima, sama kao žena na mistična mjesta da upoznaje tamošnju kulturu i tradiciju.
"Volim putovati kroz Bosnu i Hercegovinu. Tako mala zemlja i toliko toga za otkriti u smislu prirode, kulture, istorije i kuhinje", kazala je Lela Sidro.
Mirella Lela Sidro navodi da nije imala u planu povratak u Bosnu i Hercegovinu već se 2019. preselila u Oman. No, 2020. opet se našla u Evropi i nije mogla da se vrati jer su granice bile zatvorene zbog korone.
Tada je, kako ističe, počela da putuje po Bosni i Hercegovini i da piše o njoj.
"Čak kažu da sam ja prva putovala u Sarajevo iz Njemačke električnim automobilom u februaru 2021., riječ je o e-automobilu Audi e-tron 55 Sportback quattro prve generacije. Svaki put kada sam ponovo morala da napustim BiH, obuzimala me tuga. Krajem decembra odlučila sam da se doselim u Bosnu i Hercegovinu. U zemlju mojih predaka i da saznam više o njima. Ali i da bolje upoznam zemlju i predstavim njenu ljepotu van njenih granica, u formi reportaža", podvukla je.
Govoreći o iskustvu života u Njemačkoj, Mirella Lela Sidro podvlači da je tamo naučila red i strukturu svog rada. Ali i ljubav prema automobilima, jer se u Nemačkoj proizvode neki od najboljih na svijetu.
"Iako sam odrasla u Njemačkoj, uvijek mi je nešto nedostajalo. Toplina i također DA životu. Sve ovo nalazim ovdje u Bosni i Hercegovini. Također veza sa Majkom Zemljom i okolišem. Ovdje je priroda još uvijek netaknuta i uči nas poštovanju. I ovdje osjećam da smo povezani s njom. Ovdje se osjećam ugodno jer su ljudi tako topli i gostoljubivi", istakla je.
Za nju, kaže, posao testne vozačice nije posao nego poziv.
"To je nešto što radim, što volim i u šta vjerujem. Ja sam strastvena oko toga i dan danas osjećam nalet adrenalina čim sjednem za volan", podvukla je.
Također ističe da je raduje što kao novinar ima priliku da predstavi ljepote Bosne i Hercegovine izvan njenih granica.
"Ova mlada evropska država zaslužuje da se vidi njena jedinstvena priroda, istorija i kultura. Nažalost, i dalje postoje brojne predrasude zbog netačnog izvještavanja. Pojam "Balkan" uvijek ima negativne konotacije u zapadnoj Evropi. Ja sam na misiji da to promijenim. A to nije teško. Pozitivnost je daleko veća od negativnog, što se naravno može naći ovdje kao i u svakoj drugoj državi. Ako samo jedna osoba odluči otputovati u Bosnu i Hercegovinu nakon čitanja mojih izvještaja, onda se sav trud isplatio! Jer čak i jedna osoba će nastaviti pričati o ljepoti zemlje i tako će više ljudi doći ovdje da upozna baš tu ljepotu i njene divne ljude. Pozitivne povratne informacije mi daju nadu i puno radosti", podvukla je.
Govoreći o električnim automobilima, Sidro smatra da elektromobilnost više nije budućnost, nego da već postoji u sadašnjosti.
"Naravno, to još nije toliko izraženo kao u drugim evropskim zemljama poput Skandinavije. Ali ona ide naprijed. Kada sam u februaru 2021. putovala u Bosnu i Hercegovinu, u zemlji zvanično nije postojala oficijelna infrastruktura za punjenje. Ali zahvaljujući Porsche Destination Chargeru, kojih je bilo 42 u cijeloj zemlji, uspjela sam snimiti više od šest reportaža širom zemlje. Danas imamo oko 350 stanica za punjenje. Iako ima još dosta toga da se nadoknadi, na dobrom smo putu", kazala je.
Mirella Lela Sidro smatra da je BiH savršena zemlja za e-automobile. Ona pojašnjava da zahvaljujući rekuperaciji, automobil troši vrlo malo energije. A pošto je zemlja planinska, automobil stalno puni bateriju dok se spušta niz strmine.
"Također zbog malog broja auto puteva, prosječna brzina je 80 km/h. A ako se ipak nađete zaglavljeni u saobraćajnoj gužvi - električni automobil ne koristi ništa u poređenju sa motorom s unutrašnjim sagorijevanjem", pojasnila je.
Kao test vozačica Sidro putuje na duge staze. Tako je jednom za 19 dana prešla 4104,6 kilometara prolazeći kroz osam evropskih zemalja sa Audi e-tron Sportback 55 quattro.
Za nju je zanimljiva činjenica da dizajneri automobila koriste ženska tijela kao inspiraciju za obline dizajna automobila.
"I da, postoji kliše da lijepi automobili i lijepe žene trebaju stajati rame uz rame kao jednaki. Međutim, postoje i automobilske kompanije koje su prikazivale snažne žene u reklamama za modele predstavljene još 1920-ih. Kada je Porsche pustio svoj prvi Porsche model 1940-ih, postojala je bogata dama koja je kupila većinu njih! A prvo dugo putovanje u istoriji automobila preduzela je žena - Berta Benz. Kada se čak ni njen muž nije usudio da to uradi, ona se, zajedno sa svoja dva maloljena sina usudila da to uradi bez da ga je pitala. Svi znamo gdje je Benz danas! Francuska reli vozačica Michelle Moutin ostvarila je četiri pobjede i postala prva žena koja je postigla ukupnu pobjedu u utrci Svjetskog prvenstva u reliju kada je pobijedila na reliju San Remo 1981. sa Audi quattro. Mnogo je takvih primjera", podvukla je Sidro.
Govoreći o vlastitim iskustvima Mirella Lela Sidro kaže da joj se desilo da je na jednom događaju kad su trebali testirati automobile, kolega koji je nije poznavao pitao je li ona "fina sekretarica koja mu je bukirala kartu".
Na drugom događaju u vožnji, kolega iz auto kampanije je pitao njenog kolegu da li je u redu da se vozi sa njom kao jedinom ženom u grupi.
"Odgovorila sam da je trebao mene da pita da li je u redu da se vozim sa kolegom. Sljedećeg jutra je došao kod mene i izvinio se. Rekao mi je da nije mogao spavati cijelu noć. Ima tri ćerke i kao otac bi takvo ponašanje prema njima smatrao nečuvenim", podvukla je.
Mirella Lala Sidro koja prelazi na hiljade kilometara testirajući automobile nema svoje privatno auto te kako kaže u gradu koristi tramvaj, autobus, biciklo ili jednostavno pješači.