Prema podacima koje je prikupio Cargo Facts Consulting, Temu isporučuje oko četiri hiljade tona odjeće dnevno, Shein pet hiljada tona, Alibaba.com hiljadu tona i TikTok 800 tona. To otprilike odgovara kapacitetu 108 teretnih Boeingovih aviona 777 dnevno, rekli su iz konsultantske kuće.
Nagli uspon online trgovaca brze mode poput Sheina i Temua zatekao je sektor zračnog prijevoza tereta i raspirio žestoku konkurenciju za ograničene prijevozničke kapacitete, tvrde izvori.
Shein, Temu i TikTok Shop odnedavno nude odjeću i u SAD-u, a većinu proizvoda isporučuju kupcima avionima, direktno iz tvornica u Kini.
O popularnosti njihove odjeće svjedoči i izvještaj američkog Kongresa iz juna 2023. u kojem se navodi da Shein i Temu zajedno u SAD otpremaju 600 hiljada paketa dnevno.
Ta popularnost povećava troškove zračnog prijevoza iz azijskih središta kao što su Guangzhou i Hong Kong, sezona kupnje traje gotovo cijelu godinu, a prijevoznici više ne mogu kapacitetima pokriti potražnju, rekli su izvori.
“Na zračni prijevoz tereta trenutno najviše utječu kineske kompanije za online trgovinu, poput Sheina ili Temua, a ne situacija u Crvenom moru”, rekao je direktor poslovanja u Kine u logističkoj kompaniji Bollore Logistics Basile Ricard.
Prema podacima koje je prikupio Cargo Facts Consulting, Temu isporučuje oko četiri hiljade tona odjeće dnevno, Shein pet hiljada tona, Alibaba.com hiljadu tona i TikTok 800 tona. To otprilike odgovara kapacitetu 108 teretnih Boeingovih aviona 777 dnevno, rekli su iz konsultantske kuće.
Shein sam čini jednu petinu globalnog tržišta brze mode, a potaknuo je i rast kineske online trgovine, prema Coresight Researchu.
Nema mjesta za stare klijente?
Brza moda danas čini polovinu kineskih prekograničnih isporuka u online trgovini i zauzima otprilike trećinu kapaciteta teretnih aviona na velikim udaljenostima, prema specijaliziranoj savjetodavnoj kompaniji Baixiao.
Uspon Sheina i Temua smanjuje prostor u teretnim avionima za druge kompanije, upravo u periodu potrage za alternativnim logističkim mogućnostima zbog poremećaja u Crvenom moru.
“Kada je izbila kriza u Sueckom kanalu, kompanije su uzalud pokušavale unajmiti prijevoz budući da je online trgovina zauzela sve”, rekao je izvršni direktor zračnog teretnog prijevoznika, koji je želio ostati anoniman zbog osjetljive problematike u sektoru.
Potražnja lanaca brze mode za zračnim prijevozom tereta dramatično je ojačala u drugoj polovici prošle godine, reklo je nekoliko izvora.
Izvor u njemačkim logističkim krugovima rekao je da čak i velike tehnološke kompanije poput Applea dnevno prevoze najviše hiljadu tona proizvoda. Val potražnje za transportom u sektoru brze mode mogao bi istisnuti dugogodišnje klijente, dodao je.
Neodrživi model
Neki prijevoznici odgovorili su na pojačanu potražnju online trgovina dodatnim čarter kapacitetima “koji su već uvelike rezervirani na duži rok”, rekao je glasnogovornik njemačke logističke kompanije Schenker.
Apple je odbio komentirati situaciju u zračnom prijevozu tereta, a TikTok Shop nije odgovorio na poruke Reutersa da je komentira .
“Shein kontinuirano optimizira nastojanja da kupcima osigura najbolje korisničko iskustvo i učinkovitost u isporuci”, rekao je glasnogovornik kompanije, ne želeći ulaziti u pojedinosti.
Neočekivani skok potražnje za brzom modom od prošle godine podigao je cijene zračnog prijevoza tereta iz Kine i potaknuo strahovanja od manjka transportnih kapaciteta na duži rok.
“Iskustvo nas uči da zračni model transporta proizvoda naručenih u online trgovini nije održiv, niti s profitnog niti s ekološkog stajališta”, rekao je direktor Cargo Facts Consultinga Guillermo Ochovo.
I Shein i Temu sada se, po njegovim riječima, okreću pomorskom prijevozu, zbog visokih troškova zračnog transporta, a razmatraju i otvaranje skladišta izvan Kine kako bi skratili vrijeme prijevoza.
Ponuda teretnih aviona za duge relacije ne može pratiti prekograničnu e-trgovinu, naveo je Wang Yongqiang iz Baixiaoa u prezentaciji na Boeingovom forumu u Kini u decembru.
Boeing procjenjuje da će se kineska flota za zračni prijevoz tereta više nego utrostručiti do 2042., na 750 aviona. Američka kompanija nije željela komentirati tu prognozu.