Turističko tržište u Hrvatskoj posljednjih dana donekle je živnulo, pa u agencijama za najam apartmana i kuća za odmor bilježe nešto više upita gostiju, ali prvenstveno se odnose na juli i august.
Neki gosti poručuju da su vakcinisani, a neki pitaju jesu li domaćini primili vakcinu, čak ima i zahtjeva da su svi s kojima će eventualno stupiti u kontakt prilikom dolaska i boravka vakcinisani, što se pretežno odnosi na pansione.
Vlasnica pansiona s Brača, koja je htjela ostati anonimna, morat će ispuniti i takav zahtjev gostiju. Inače, govori da s obzirom na situaciju s epidemijom posljednjih dana ima više upita gostiju za predstojeću sezonu, piše Slobodna Dalmacija.
Buking u junu je zasad više nego loš, bolje rečeno nikakav. Gosti, međutim, mahom traže veću mogućnost otkazivanja, čak i kada im se na avansno plaćanje ponude razni popusti. Potvrđuje to Nataša Ljubičić iz agencije "Top Season".
"Najviše ih se raspituje o mogućnostima otkazivanja i mahom traže kompletni povrat novca. To je vrlo nezgodno za vlasnike koji žele pristati na otkazivanje, ali barem tri dana prije dolaska, no gosti žele da to bude i samo dan uoči termina", kaže Nataša, koja ima dugogodišnje iskustvo s ponudom. Potvrđuje da je interes za apartmane u gradovima zbilja mali, ali očekuje da će najviše gostiju ove sezone bukirati u posljednji trenutak, što je i razumljivo s obzirom na varljive prilike s epidemijom. Dodaje da oni gosti koji dolaze avionima čekaju regulaciju zračnog prijevoza, jer nekidan su joj, kako kaže, jedni gosti javili da im je let za Split otkazan. Splićanka sa statusom tzv. super hosta preko digitalne platforme Arbnb govori nam da je imala pitanja je li cijepljena, ali bilježi mizeran interes gostiju.
U dubrovačkoj agenciji Online Croatia također su zadnjih dana primijetili življi interes za rezervacije. Ono što dominira u razgovorima sa strancima jest, kao i u ostalih, pitanje fleksibilnog otkazivanja bukinga. Za juni gotovo da i nemaju rezervacija, a također ne bilježe interes ni za rujan jer pretpostavljaju da se turisti rukovode lanjskom situacijom, kada se krajem augusta epidemijska situacija posvuda pogoršala i zemlje su se počele zatvarati.
"Ove godine je kompliciraniji ulazak u zemlju s obzirom da se traže negativni PCR testovi ili potvrde o vakcinaciji, odnosno o preboljenom koronavirusu, a to je, primjerice, za četveročlanu obitelj dodatni nemali izdatak. Po posljednjim informacijama koje imamo, takva obaveza odnosi se i na djecu stariju od sedam godina, a hoće li tako ostati ne znamo jer svako malo se nešto mijenja", kaže Maja Čupić, vlasnica agencije u kojoj nisu primijetili da gosti pitaju za domaćine jesu li cijepljeni, ali ih zato neki iznajmljivači, a rade s njih sedam stotina, mole da taj podatak stave na njihove stranice, što oni ne mogu prihvatiti zbog zaštite osobnih podataka.
Čupić, čija agencija se od izbijanja epidemije više posvetila bližim tržištima i auto-gostima, očekuje također da će ove sezone najviše bukinga biti u posljednji trenutak. Napominje da osluškuju vijesti o jeftinim testovima na aerodromima i drugim lokacijama.
Velika Britanija svojim građanima još uvijek ne preporučuje putovanje u Hrvatsku, a Englezi su vrijedna klijentela koja troši mnogo na godišnji odmor, smještaj i sve prateće usluge, pa će to najviše osjetiti hotelijeri, turistički djelatnici i vlasnici privatnog smještaja u južnim krajevima Hrvatske, koje tradicionalno posjećuju gosti s Otoka. Tragično lošu reakciju u borbi s pandemijom Europske unije uz birokratske zavrzlame te nejasno definirane restrikcije u putovanjima je jako dobro iskoristio Portugal, koji duže vrijeme pokazuje iznimno dobar i organiziran pristup epidemiji. Naime, Portugal je jedina konkurentna mediteranska država koja je iskontrolirala epidemiološku situaciju i napravila ogroman iskorak pa će, stoga, nadolazeće sezone profitirati zbog ''indolentnosti'' konkurentnih država. Činjenica je da je Hrvatska trenutno apsolutno nezamjetna kroz promotivne aktivnosti na našim emitivnim tržištima. Dovoljno je prošetati se europskim metropolama i primijetiti da Turska, Grčka te Italija iskaču iz paštete kroz sve marketinške kanale. Hrvatska ima klasičan "modus operandi'' turizma koji će se ''dogoditi'', naučen iz prijašnjih sezona – govori Šarić.
Čitamo naslove ovih dana da je vijest kako krećemo s cijepljenjem turističkih djelatnika jako pozitivno odjeknula na našim emitivnim tržištima. Moje pitanje je koja su to naša emitivna tržišta gdje je navedena vijest odjeknula? Nitko u Europi, a naročito u trećim zemljama, ne zna za tu inicijativu, a još manje za program ''Stay safe", kojim se naša Turistička zajednica toliko hvali – dodaje Šarić i tvrdi da goste najviše zanima hoće li nakon povratka u svoje zemlje morati u izolaciju. Priznaje da je to pitanje vlasti u njihovim zemljama, ali isključivo mi za to snosimo odgovornost.