Udruženje Giro di Sarajevo vjerni je policajac urbanizma glavnog grada BiH. Borac je i za biciklističke staze na sarajevskim površinama, ali ne po svaku cijenu - tipa gdje vidiš asfalt, tu biciklističku stazu posadi. Ili obrnuto, kako su već jednom vrsni stručnjaci postavili semafor nasred biciklističke džade. Ili autobusku stanicu.
"Već godinama uporno ukazujemo na greške u građenju biciklističkih staza, koje su prvenstveno uzrokovane očito manjkavim projektovanjem i slijedno neodgovornim izvođenjem", naveli su iz Udruženja Giro di Sarajevo.
Dodaju da je takvo jedno, blago rečeno, kontroverzno rješenje nedavno dovršeno u Ulici Aleja lipa u Novom Sarajevu, gdje je neposredno ispred ulaza u zgradu na brojevima 59 - 60 ukinuta pješačka i umjesto nje izgrađena biciklistička staza!?
"Iako smo udruženje koje se zalaže za izgradnju biciklističkih saobraćajnica, opšteg smo stava da nelogična, polovična i nedorađena rješenja biciklističkih staza ne mogu biti prihvaćena niti podržana, posebno u slučajevima kada se izvode na račun komfora pješaka. Napominjemo da se ovakvo rješenje moglo izbjeći postavljanjem jednog ili dva saobraćajna znaka pješačko-biciklističke staze kao što je to, recimo, urađeno u Ulici ložionička. Novoizgrađena staza sadrži i, sada već redovne, greške nepotrebnog farbanja podloge crvenom bojom, čija je vjerovatno namjena da podsjeća pješake da se sada nalaze u prekršaju", obrazlažu iz Udruženja.
Na kraju postavljaju logično pitanje. Kako su odgovorni u ovom projektu (minimum dvadesetak različitih učesnika) zamišljali pješačenje, osnovni oblik ljudskog kretanja, u ovom slučaju?
Ukinuti pješačku, a postaviti biciklističku stazu, teško da kome zvuči logično. Koliki je apsurd postavljanja ovih staza, govori sama činjenica da su reagirali, ni manje, ni više, nego oni koji se godinama svesrdno bore za biciklističke staze!
"Mi smo ukazivali na to da je pogrešna odluka da se na dijelu dionice Ilidža - Baščaršija biciklistička staza prebacuje desno, jer je tu uska pješačka staza i ulazi u zgrade. Dok je lijevo vrlo široka pješačka staza koja je dostatna i za pješake i bicikliste", kazat će za Raport Nisad Selimović, predsjednik Giro di Sarajevo.
Da su se stanari bunili s pravom, jesu, "mi smo dali podršku, rekli da sve izgleda kao da su djeca u vrtiću osmišljavala, ali nekome je pogodovalo da ova ideja prođe. Zbog čega, mi to ne znamo, ali znamo da projektantu, inžinjerima, nadzornim organima i nositelju projekta (Grad) nisu pješaci bili ni na umu", jasan je Selimović.
Predsjednik Gira ukazuje na to kolika je ta sva šarada ustvari svih uključenih u projekt.
"Valjda oni nikada ne hodaju, pa ne znaju da je to primarni vid kretanja ljudi. Ta staza je sramota cijele projektantske zajednice uključene u realizaciju, za koju mogu samo reći da se radi o čistim diletantima koji uzalud troše novac svih nas. Da smo znali da će se biciklističke staze graditi na ovakav način, nikada se ne bismo ni počeli boriti za njih" kategorično zaključuje Selimović za Raport.