Predstavnički dom Parlamenta Federacije BiH danas je oštetio građane Kantona Sarajevo za dodatnih 90 miliona KM godišnje, a taj iznos će još i rasti. Sarajevski SDP najoštrije osuđuje 'ovakav osvetnički Zakon i upozorava na stvarne razloge otimačine kojoj svjedočimo', te građanima ukazuje na činjenice:
1.Da je pomoć nerazvijenim bila cilj zakona onda bi se ova sredstva usmjerila na nerazvijene sredine, međutim činjenica je da je Zakon tretirao samo oduzimanje novca Sarajevu, a da će se raspodjela i dalje vršiti na isti način, tako da nerazvijene općine i kantoni opet dobivaju manje iznose u odnosu na ostale bolje razvijene kantone.
2.Ovakav, osvetnički, Zakon NIKADA ne bi prošao da je ostala koalicija „Petak 13“ na vlasti u Kantonu Sarajevo. Ovo je samo i isključivo politički pokušaj da se srežu krila našoj Vladi koja je dokazala da novca ima i da se može davati građanima umjesto stranačkim finansijerima.
3.Ponder 2 ne znači da Sarajevo dobiva više nego što uplati. Postojeći sistem uopšte ne raspoređuje novac po tome koliko ko uplati, nego po površini kantona, broju djece u školama, i drugim neekonomskim kriterijima. Pošto je nakon uspostavaljanja postojećeg sistema uočeno da Sarajevo daleko najviše uplaćuje, i nesrazmjerno manje dobiva, uveden je ponder 2 da bi ta raspodjela bila pravičnija i kako se od građana Sarajeva ne bi uzimalo drastično više novca nego što građani u Sarajevu uplate.
4.Građani u Sarajevu su i do sada, i sa ponderom 2, uplaćivali daleko više PDV-a nego što im se vraćalo, i to po bilo kojim ekonomskim kriterijima. Ali smo na to pristajali jer time finansiramo državne institucije i druge manje razvijene kantone.
5.Prema KRAJNJOJ POTROŠNJI (dakle prema izdatim fiskalnim računima u što ne ulaze uplate firmi sa sjedištem u Sarajevu nego isključivo fiskalni računi koje građani plaćaju) u Sarajevu je 2019. godine uplaćeno 609.2 miliona KM PDV-a, a vraćeno je 457.2 miliona KM.
6.U Sarajevu se najviše prihoda od poreza ubere, između ostalog, zato što se najviše poštuje Zakon i najviše izdaju fiskalni računi, zato što je Kanton Sarajevo ustrojio svoju Inspekciju. Sada će oni kantoni u kojima se fiskalni račun ukaže rjeđe nego leteći tanjiri, biti dodatno nagrađeni.
7.Kanton Sarajevo redovno nosi terete države koje bi trebali nositi viši nivoi vlasti i to kroz brojne pogodnosti za sve građane koji nisu iz KS, kroz finansiranje institucija od državnog značaja, kroz finansiranje zdravstvenog sistema koji svi koriste, kroz finansiranje povratnika, kroz finansiranje reprezentacija, kroz finansiranje različitih državnih smotri poput EXPO-a, itd. Zbog svega toga Sarajevo je danas uredno kažnjeno. Ukoliko Zakon prođe i u Domu naroda, Sarajevo više neće biti u mogućnosti da nosi terete drugih nivoa vlasti i terete građenja države, za koje nadležni, očito, nisu sposobni.
8.Budžeti SVIH kantona su rasli značajno u posljednje dvije decenije, ali to NIGDJE nije pratilo povećanje pomoći građanima na način i u procentima kao u Sarajevu. Nije to tako bilo ni u Sarajevu, ali naša Vlada je nakon više od 10 godina zastoja počela povećavati socijalna davanja, naša vlada je pokrenula generacijske projekte koji su stajali u ladicama, naša vlada je donijela revolucionarne pronatalitetne zakone, i zato naša Vlada smeta, jer građanima pokazuje šta se i koliko može uraditi, kada se zna, kada se smije, kada se radi za građane, kada se ima program i djeluje po programu.
9.Ova vlast je mogla značajno više novca od poreza prihodovati da su spriječili njegovo preljevanje u RS, ali im je draže svetiti se Sarajevu nego baviti se svojim poslom. Podsjećamo da se između 400 i 500 miliona KM iz Federacije preljeva u RS zbog neprovođenja poravnavanja prema krajnjoj potrošnji, a što je obaveza viših nivoa vlasti.
Zakon neće stupiti na snagu prije nego što prođe Dom naroda, stoga pozivaju delegate u Domu naroda Parlamenta FBiH se ne ponašaju navijački, nego da argumentirano zaustave pljačku građana Sarajeva.
Sarajevski SDP traži sistemsko rješenje koje će biti:
a) Utemeljeno na ekonomskim paramentrima, a pristajemo na bilo koji ekonomski parametar ili bilo koji model koji se primjenjuje u EU.
b) Koje će imati socijalne karakteristike odnosno u kom će SVI više razvijeni izdvajati dio novca i davati NERAZVIJENIM općinama i kantonima.
c) Rješenje koje će uključivati i pravedniju vertikalnu preraspodjelu s ciljem adekvatnog uključivanja Federacije BiH i sistemskog ulaganja u nerazvijena područja.
Sve drugo je čista politička osveta prema građanima Sarajeva što su izabrali drugu i drugačiju vlast, kao i naivno lokalpatriotsko pristajanje na ovu osvetu u cilju pridobivanja sitnih političkih poena.