Samsung SDI, filijala korejske firme specijalizirane za mobilnost, upravo je najavila važnu prekretnicu u proizvodnji baterija za električne automobile.
Mnogi stručnjaci kažu da će trenutne baterije dosegnuti puni potencijal i da postoji nekoliko alternativnih puteva koji se otvaraju. Od natrijevih baterija, koje postaju sve popularnije među akademicima i naučnicima, do baterija s čvrstim elektrolitom.
Problem s čvrstim baterijama je njihova masovna proizvodnja. Njihova dosljedna izrada u velikim količinama je misterija koju su, prema Samsung SDI, već riješili.
Korejci tvrde da su pronašli formulu uspjeha. Firma se nada da će započeti proizvodnju u velikim količinama od 2027. godine, ali je izbjegla bilo kakve komentare o pripremama ili procesima.
Kompanije poput Toyote uvijek su tvrdile da će 2027. biti godina promjena.
Japanci se nadaju da će do tada u prodaju staviti svoje prve automobile s baterijama u čvrstom stanju, ali su uvijek upozoravali da će te prve baterije biti rijetke i skupe.
Samsungova najava mogla bi promijeniti "igru", ako je tačna, prenosi HAK Revija.
Ne samo da se nadaju u Samsungu da će pokrenuti masovnu proizvodnju, korejska kompanija također tvrdi da će njena baterija imati značajnu volumetrijsku gustoću, 900 W/l, premda nije dala konkretne podatke.
Uprkos tome, navedene brojke predstavljaju 40 procenata veću volumetrijsku gustoću od trenutnih baterija koje proizvodi Samsung SDI.
Prvi koraci za uvođenje čvrstih baterija u proizvodnju već su u toku.
Pilot postrojenje, instalirano u istraživačkom centru Suwon, već isporučuje prve prototipove ćelija. Sljedeći koraci bit će odlučujući u određivanju hoće li Korejci konačno ispuniti svoje obećanje o masovnoj isporuci baterija s čvrstim elektrolitima do 2027. godine.
Trenutno se čini da nijedna druga kompanija nije u tako kasnoj fazi razvoja.
Baterije s čvrstim elektrolitom imaju veću gustoću i nisu zapaljive, ali dosad se nisu pokazale trajnim u brojnim ciklusima punjenja.