Ruska kompanija Automotive Technologies u srijedu je saopćila da je počela serijski sastavljati SUV model Citroen C5 Aircross u fabrici smještenoj južno od Moskve u mjestu Kaluga, automobilskog diva Stellantisa (koji u portfelju ima i marku Citroen), a koji se povukao iz Rusije. Međutim, kompanija Automotive Technologies sada otvara novu stranicu, a novi Citroen automobili će se prodavati u zastupništvima od maja!
Reuters je o tome ekskluzivno izvijestio u februaru, pozivajući se na carinske podatke i razgovor s dvije osobe upoznate s tim pitanjem. Kako im je to uspjelo? Automotive Technologies je, naime, uvezao najmanje 42 kompleta za sklapanje Citroena C5 Aircross iz Kine.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/04/citroen-1024x683.jpg)
Te je komplete proizvela kineska grupacija Dongfeng Motor Group koja u Kini ima zajedničko poslovanje sa Stellantisom. Iz Stellantisa su izjavili za Reuters da su od 31. decembra 2023. izgubili kontrolu nad bilo čime vezano uz proizvodnju u Rusiji". Izgubili su i stotine miliona eura od kad su zaustavili proizvodnju u Rusiji u aprilu 2022, ali su još uvijek pravno većinski vlasnik fabrike u Kalugi.
Bez obzira na to, Automotive Technologies je izjavio da je "27. marta u fabrici u Kalugi započela montaža SUV-a Citroen C5 Aircross. U saopćenju je dodano da će "automobili u salone službenih trgovaca Citroena stići u maju 2024., s rezervacijama već u aprilu".
Ovakav razvoj događaja naglašava nedostatak kontrole zapadnih firmi nad svojim markama nakon obustave ruskog poslovanja i napuštanja zemlje nakon invazije Rusije na Ukrajinu u februaru 2022. godine.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/04/Citroen-C5-Aircross-1024x576.jpg)
Makar zapadni proizvođači uglavnom više ne posluju u Rusiji, podaci o kineskoj trgovini za 2023. s druge strane, pokazuju da je izvoz automobila u Rusiju bio gotovo sedam puta veći u odnosu na 2022. godina, a vrijednost tog izvoza skočila je za gotovo 10 milijardi dolara.
Dongfeng i Stellantis, treći najveći svjetski proizvođač automobila po prihodima, upravljaju komercijalnim zajedničkim pothvatom u Kini, putem kojeg Dongfeng može proizvoditi i prodavati automobile Stellantis u Kini. Čini se da o izvozu robota za sklapanje Citroen automobila u bilo koju zemlju pa tako i Rusiju, u ugovorima ne stoji ništa…