Car Magazin objavio je bombastičnu informaciju - Rimac Automobili su na rubu preuzimanja Bugattija od Volkswagena i to preko Porschea, brenda koji već posjeduje vlasnički udio u Rimac Automobilima veći od 15%, javlja Index.hr.
Prema informacijama do kojih je došao Car Magazine, Volkswagen grupa odlučila je svoj brend prestižnih hiperautomobila Bugatti prepustiti kompaniji Rimac Automobili, koja je već odavno svjetski poznata po električnim automobilima izuzetnih performansi, ali i po izradi tehnologije električnih pogona i komponenti za velike i poznate kompanije kao što su Aston Martin, Koenigsegg, Hyundai i sl.
Car Magazine navodi kako bi Rimac preuzeo Bugatti u zamjenu za veći udio Volkswagena u Rimac Automobilima. Pod Volkswagenom je i Porsche, koji je već uložio nezanemariv novac u Rimac Automobile. Naime, Porsche je 2018. godine kupio udio od 10% u vlasništvu Rimac Automobila, a godinu dana kasnije kupio je još 5,5%. Time se Porsche našao u dobrom društvu, jer među investitorima u Rimac Automobile su i Hyundai, Jaguar, Koenigsegg i Magna.
Kad su novinari Car Magazinea ranije ove godine posjetili Rimac Automobile, osnivač kompanije nabrojao je 15 kompanija koje koriste Rimčeve tehnologije. Nije loše za kompaniju koja je pokrenuta 2009. godine, a sada zapošljava više od 600 ljudi specijaliziranih za elektromobilnost, razvoj baterija i elektroniku visokih performansi, navodi Car Magazine.
Glavne prednosti Rimac Automobila su visoko učinkovite baterije, razvoj e-motora, inovacija na području autonomne vožnje, povezivosti i infotainmenta, piše Car Magazine.
"Naše ključne prednosti su visoka gustoća snage i najviša gustoća energije. Ako trebate puno snage u što je moguće manje prostora, doći ćete k nama", rekao je ranije Rimac za Car Magazine.
Rimac Automobile je kompanija koju nazivaju "evropskom Teslom", ali Elon Musk je u zadnje tri godine proizveo više od 600 hiljada primjeraka Modela 3 i Y, a Hrvati su napravili tek nekolicinu električnih hiperautomobila, podsjeća Car Magazine. Prvi je bio Concept One, koji je predstavljen 2011. godine, a proizvedeno je tek osam primjeraka. Posljednji je, piše Car Magazine, fantastični coupe C-Two s 1914 konjskih snaga, koji tek treba ići u proizvodnju.
Car Magazine piše kako ovakva transakcija nikad ne bi bila odobrena pod vodstvom bivšeg čelnika Volkswagena Ferdinanda Piecha. Navode kako je upravo Bugatti bila njegova "omiljena igračka" u kolekciji tvrtki kojoj je Piech dodao svima dobro poznate brendove poput Bentleyja i Lamborghinija. No Piech je "odletio" iz Volkswagena 2015. godine, a umro je četiri godine nakon toga.
Neslužbeni izvori na koje se poziva Car Magazine tvrde da su izvršni direktori Volkswagena odobrili ovu transakciju prošle sedmice te da se još čeka finalno odobrenje nadzornog odbora.
Iako nisu poznati svi detalji, čini se da će dio Bugattija i dalje ostati pod kontrolom Volkswagena, pogotovo jer i Porsche kao dio Volkswagen grupe ima 15,5 posto udjela u Rimac Automobilima. Uz to, najavljuje se da bi Porsche uskoro trebao uzeti i veći udio u Rimac Automobilima.
Car Magazine navodi kako Volkswagen grupa više ne želi trošiti velik novac i radnike na tzv. "hobi brendove" koje je preuzeo bivši šef grupe. Umjesto toga, svi resursi moraju biti upućeni u veliki investicijski program koji se bavi budućnošću automobilske industrije - elektrifikacijom, digitalizacijom i autonomnom vožnjom.
No, kako VW može prekinuti svoje veze s Bugattijem a da pritom ne izgubi podršku ostalih članova obitelji Piech, koji kontroliraju 50 posto vlasničkog udjela u Volkswagen grupi? Odgovor je jednostavan, piše Car Magazine: Stavljanjem njihovog omiljenog brenda, Porschea, u srce ove transakcije, čime bi radili na obostranu korist svih uključenih strana.
Rimac Automobili je kompanija koja još uvijek nije izlistana na berzi, a osnivač Mate Rimac drži većinski udio od 51%. No, oko kompanije je stvorena ogromna halabuka pa prema posljednjoj evaluaciji vrijedi više od pola milijarde eura, navodi Car Magazine. Najveće udjele u Rimac Automobilima imaju već spomenuti Porsche, Camel Group (kineski proizvođač baterija) i jedan kineski ulagač, navodi Car Magazine. I dok će prava vrijednost Rimac Automobila biti utvrđena inicijalnom ponudom dionica na burzi (IPO), Bugatti vjerojatno vrijedi više od pola milijarde eura na današnjem tržištu, pišu. No, možda nema potrebe da u ovom "dealu" bilo kakav novac promijeni vlasnika, ističe Car Magazine.
U idealnom svijetu Porsche bi zamijenio Bugatti za veći udio u Rimac Automobilima. Koliko velik? Želja je 49%, što bi moglo biti nedostižno, ali Nijemci žele doći do što je moguće više know-howa.
U zamjenu bi 32-godišnji Mate Rimac preuzeo Bugattijev brend i njegovu infrastrukturu, što zvuči kao savršen prijelazni korak za malenog proizvođača hiperautomobila. Rimac je u julu posjetio Bugattijev pogon i navodno je otišao impresioniran onim što je vidio, piše Car Magazine.
Iz Volkswagena, Bugattija i Rimac Automobila bez komentara
Iz Volkswagena su zasad odbili komentirati ovu informaciju. Iz Bugattija su za portal Carscoops kazali kako nemaju komentara na priču o tome da ih preuzima Rimac.
Glasnogovornica Rimac Automobila Marta Longin za Index je tek kratko rekla: "Ne možemo komentirati spekulacije."