Francuski proizvođač automobila Renault u prvih je šest ovogodišnjih mjeseci u svijetu prodao tek nešto više od 1,25 miliona vozila, što je 35 posto manje nego u istom razdoblju lani, objavila je kompanija.
Oštar pad prodaje najvećim dijelom se pripisuje velikoj izloženosti zemljama u kojima su bile uvedene stroge mjere karantene radi suzbijanja koronavirusne zaraze.
Prodaja u Evropi, najvećem Renaultovom tržištu, potonula je za 42 posto, dok je na razini EU-a, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), potražnja za novim putničkim automobilima pala za 38 posto.
Nedavno je Renaultov francuski rival PSA, proizvođač Peugeota, Citroena, Opela i DS-a, izvijestio o padu prodaje automobila od 46 posto u prvih šest ovogodišnjih mjeseci u usporedbi s istim razdobljem lani, podsjeća novinska agencija dpa.
Renault se pak može pohvaliti dobrim rezultatima u rastućem segmentu električnih automobila, budući da je u prvoj polovini 2020. prodaja njegova gradskog automobila ZOE u Evropi skočila za gotovo 50 posto, na 37.540 komada.
Prošlog mjeseca Renaultu je odobren zajam u iznosu pet milijardi eura uz jamstvo francuske vlade, njegova najveća dioničara, kako bi lakše prebrodio koronakrizu.
Renault, koji je 2019. godinu zaključio s ukupnim neto gubitkom od 141 milijun eura, u sljedeće tri godine planira srezati troškove poslovanja za 2,2 milijarde eura, podsjeća agencija dpa.
U planu do 2024. godine ima i smanjiti standardne godišnje proizvodne kapacitete s četiri na 3,3 miliona vozila.