"Ja sam Loki od Asgarda i nosim teret veličanstvene svrhe."
Kada Loki (Tom Hiddleston) prvi put izgovori ovu rečenicu u "Osvetnicima" iz 2012., njeno značenje je izrazito zlokobno, jer on vjeruje da je njegova svrha vladati Zemljom i time oduzeti slobodnu volju njezinim stanovnicima. Međutim, stvari ne funkcioniraju na ovaj način, a nakon poraza od strane Iron Mana i ekipe, Lokijeva sljedeća tri filmska pojavljivanja u Marvelovom kinematografskom svemiru vide ga kako se razvija u antijunaka, odiše obiljem harizme i, naravno, biva poražen još malo (i na kraju ubijen...). Ali bog nestašluka nikada ne ostaje dugo na podu, a nakon smicalica s putovanjem kroz vrijeme u filmu “Avengers: Endgame” iz 2019., verzija Lokija iz 2012. iznenada se vratila u MCU.
Ostale recenzije:
The Fall of the House of Usher
Prva sezona "Lokija" počinje privođenjem glavnog lika od strane Time Variance Authority (TVA), organizacije koja upravlja protokom "Svetom vremenskom linijom" kako bi spriječila da haotični multiverzum poprimi oblik.
Glavna snaga prve sezone leži u kreativnom poboljšanju Lokijevog lika: Loki se bori s otkrićem da svemoćni TVA odlučuje što bi se "trebalo dogoditi" na vremenskoj liniji, odražavajući njegovu bivšu želju da ljudima oduzme slobodnu volju. Čudno, retrofuturističko okruženje TVA-e ugošćuje zabavnu dinamiku prijatelja i policajca između Lokija i agenta Mobiusa (Owen Wilson), čije je prijateljstvo u središtu sezone. Loki također razvija povećani osjećaj nesebičnosti kroz svoju nadobudnu romansu sa Sylvie (Sophia Di Martino), "varijantom" Lokija iz druge vremenske linije čiji vlastiti sukobi s TVA jasno pokazuju da nijedna verzija Lokija nije namijenjena za život koji žele. U borbi protiv te teške spoznaje, Loki i Sylvie otkrivaju istinu da TVA-om samovoljno upravlja takozvani Onaj koji ostaje (Jonathan Majors), za kojeg se otkriva da je oteo i isprao mozak ljudima poput Mobiusa iz njihovih prošlih života kada je prvi put osnovao TVA.
Nakon neslaganja o tome kako bi multiverzumom trebalo upravljati u budućnosti, Sylvie teleportira Lokija i ubija Onoga koji ostaje, završavajući sezonu na strmini koja nagovještava mogućnosti oslobođenog multiverzuma.
Druga sezona tako počinje u ludilu - ali ne popušta ni na trenutak. Potpomognut snažnom, eteričnom glazbom Natalie Holt koja je pomogla da TVA postane tako jedinstveno okruženje u prvoj sezoni, početak druge sezone zatiče Lokija koji mahnito traži Mobiusovu pomoć u ukroćenju prijetnji multiverzuma u nastajanju. Lokijevi napori su, međutim, sputani "vremenskim klizanjem", tajanstvenim stanjem koje nasilno vuče njegovo tijelo između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, naizgled nasumično.
Pričajući priču o tome kako Loki nastoji ispraviti svoje vremensko odmicanje i vratiti stabilnost u multiverzum, druga sezona nije bez problema; baš kao što se TVA sada bori s preopterećenošću vremenskim okvirima, sezona žonglira ogromnom količinom zapleta i tehnobrbljanja, a također je prilično slaba u rješavanju lika Sylvie. Ti su problemi, međutim, u potpunosti prevladani nepogrešivim prednostima sezone, koje uključuju izvanredan dodatak glavnoj glumačkoj postavi u Ouroborosu ili "OB" (Ke Huy Quan), zadivljujući skup vizuelnih efekata i fantastičnu posljednju epizodu koja završava Lokijevo putovanje na najzadovoljavajući mogući način.
Na površini, Lokijevo vremensko klizanje uvodi novu vrstu logike putovanja kroz vrijeme u predaju serije; dok je prethodno utvrđeno da bi svako neplanirano uplitanje u Svetu vremensku liniju uzrokovalo grananje nove vremenske crte, klizanje vremena omogućuje Lokiju da mijenja prošle ili buduće događaje preko iste vremenske linije, na paradoksalan način. Tačna logistika vremenskog klizanja dovoljno je nejasna da peta epizoda sezone, pod nazivom "Nauka/fantastika", čini respektabilan napor da umanji vremensko klizanje na ono što OB naziva "problemom fikcije", tjerajući Lokija da pogleda dalje od tehnikalija kako bi shvatio kako to može kontrolirati.
Ipak, najnevjerojatniji uređaj sezone je temporalni razboj, masivna naprava u blizini TVA za koju se čini da upravlja fizičkim protokom vremenskih linija. Iako se veći dio sezone temelji na sprječavanju preopterećenja temporalnog razboja, tačni ulozi njegovog postojanja ostaju nejasni veći dio ovog trajanja, uglavnom u smislu bi li njegovo uništenje ugrozilo samu stvarnost ili samo TVA i njegove ciljeve.
Dok finale otkriva da je temporalni razboj osigurač koji samo cilja na očuvanje svete vremenske linije Onoga koji ostaje, nedostatak jasnoće do ove tačke donekle šteti prethodnim epizodama, kada bi kompromis manje guste tačke zapleta za više rada na likovima bio bolji.
Što se tiče rada s likovima, druga sezona se posebno bori s likom Sylvie. Dok prva sezona koristi hemiju između Lokija i Sylvie za simultani razvoj njihovih likova, Sylvie je često potisnuta u drugi plan u drugoj sezoni, uglavnom samo za prepirku s Lokijem oko potrebe za postojanjem potpunog multiverzuma. Ova ponovljena svađa udaljava od romantične prirode njihove veze uspostavljene u prvoj sezoni, koja bi sigurno mogla povećati emocionalne uloge druge sezone da je obnovljena. U petoj epizodi, tokom scene u kojoj Sylvie odlazi u prodavaonicu ploča, Rose Royce "Love Don't Live Here Anymore" tiho svira u pozadini; bez obzira na to je li izbor pjesme trebao imati dublje značenje, ironično ukazuje na neobičan nedostatak praćenja romanse likova.
Dodavanje Ouroborosa glavnoj glumačkoj postavi u drugoj sezoni je apsolutni dobitak. Lik Ke Huy Quana je TVA-ov mehaničar, na čelu rijetko korištenog odjela za popravke i unapređenje. Quanov neobični portret čini OB-a izvrsnim mikrokosmosom za TVA-ovu ekscentričnost, a posebno dolazi do izražaja u petoj epizodi, kada igra ključnu ulogu u pomaganju Lokiju da nauči kontrolirati svoje proklizavanje vremena.
Iako OB-ov žargon vezan uz multiverzum i vremensku liniju ponekad može postati kompliciran, druga sezona nema nedostatak fascinantnih vizuelnih efekata koji prate ove nezemaljske uređaje zapleta. U petoj epizodi, kako bi predstavili podmuklo propadanje multisvemira nakon uništenja temporalnog razboja, različiti likovi i predmeti bez upozorenja se jezivo rastvaraju u niti poput špageta. U jednoj od najboljih scena sezone, ovaj jezivi učinak dolazi do Sylviene okoline u prodavaonici ploča dok sluša The Velvet Underground, “Oh! Sweet Nuthin’,” i za nekoliko sekundi svijet oko nje sveden je na sjenoviti, sivi prostor koji sadrži... pa, ništa.
U pronalaženju rješenja za ovo ludilo koje mijenja stvarnost, šesta i posljednja epizoda proširuje vizuelno umijeće sezone, dok Loki koristi svoju magiju kako bi nadjačao temporalni razboj i zamijenio ga nečim što može održati golemi multiverzum. Loki uzrokuje da vatreni, narandžasti snop vremenskih linija u temporalnom razboju eksplodira u bezbrojne crne niti, prije nego što ih ponovno ujedini u novi konglomerat prožet njegovom prepoznatljivom nijansom zelene, koji prikladno podsjeća na Yggdrasil, sveto drvo u nordijskoj mitologiji. Dok se Loki uspinje prema završetku ovog procesa, mora se probiti kroz pukotinu na nebu koja čini vidljivim nekadašnji hram Onoga koji ostaje, potvrđujući neusporedivu prazninu božanstva koju on jedini može ispuniti. Međutim, ono što je impresivnije od ove sekvence jest potpuna cjelovitost koju postiže za Lokijev karakterni put u MCU, budući da njegova novootkrivena uloga održavanja multiverzuma na okupu za veće dobro zahtijeva da on više ne može imati život na vremenskoj liniji sa svojim prijateljima.
Finale sezone savršeno izvodi Lokijevu spoznaju njegove istinske "veličanstvene svrhe", a to je vječno žrtvovanje, čime njegov lik puni krug iz njegovih ranijih dana sebičnosti i pohlepe.
Dok veći dio druge sezone vidimo kako je Loki opsjednut popravljanjem TVA-e za prividnu korist multiverzuma, u epizodi pet, Sylvie ga tjera da prizna da je njegova stvarna motivacija strah od gubitka prijatelja, što bi ga ostavilo u samoći kao prije dolaska u TVA. Budući da Loki do finala može kontrolirati svoje vremensko klizanje, proveo je stoljeća postajući majstor fizike i inženjerstva kako bi pokušao spasiti temporalni razboj.
Loki se prvi put vraća u tačan trenutak kada on i Sylvie susreću Onog koji ostaje u prvoj sezoni, ali ovoga puta Lokijevo znanje o budućim događajima rezultira drugačijim razgovorom. Dok Loki procjenjuje nemogućnost svog scenarija, multiverzalni negativac mu govori: “Donio sam teške odluke. Zato dobivam veliku stolicu.” Loki se zatim vraća sve do prvog razgovora koji je vodio s Mobiusom, u prvoj epizodi prve sezone serije. Dok je, iz Mobiusove perspektive, ovaj razgovor samo ispitivanje s nekim koga je upravo upoznao, scena stvara mnogo emocija ukazujući na to da se Loki vratio u ovaj trenutak kako bi potražio mudar savjet dobrog prijatelja. Prisjećajući se vremena kada nije uspio donijeti tešku odluku za TVA, Mobius objašnjava Lokiju da se ponekad moraju podnijeti razorne odgovornosti, i govori: "Većina svrhi je veći teret od slave."
Iako je Lokiju jasno da se Onaj Koji Ostaje žrtvovao za svoje prijestolje na vrhu multiverzuma, Lokija očito više zanima kako izgleda žrtva za dobroćudnu osobu poput Mobiusa – običnog čovjeka koji je pomogao Lokiju da pronađe svoju ljudskost na prvom mjestu, i za koje bi se na kraju rado žrtvovao. Stoga, vraćajući se sve do početka svog vremena na TVA, Loki čini svoje putovanje prekrasno cikličnim – zaključak koji je lijepo nadopunjen činjenicom da su i premijera prve i finale druge sezone naslovljeni, “Veličanstvena svrha.”
Dok Loki ponovno plete beskonačne niti multiverzuma i zauzima prijestolje u njihovom središtu, jasno je da je ova odluka o žrtvovanju prikladan i pomiješan zaključak za njegov lik. Iako bi sigurno radije ostao s Mobiusom, Sylvie i svojim drugim prijateljima, njegova samoća osigurava da mogu imati slobodnu volju, čak i ako to znači oduzimanje vlastite. Učinak Lokijeve žrtve je na zadovoljavajući način predstavljen Mobiusovom sposobnošću da otkrije kakav je bio njegov stvarni život, prije nego što ga je oteo Onaj koji ostaje. Prije nego što odluči hoće li istražiti multiverzum ili će se vratiti na posao u reformiranoj TVA, on gleda u predgrađe na Zemlji koje je nekoć bilo njegovo i sunča se na suncu. Po prvi put jednostavno želi "pustiti da vrijeme prođe".
U konačnici, za lika koji je dugo izražavao svoju želju za prijestoljem, Lokijevo putovanje u drugoj sezoni daje mu to iz potpuno drugačijeg razloga nego što se moglo očekivati 2012., a intervenirajuća priča potvrđuje ga kao možda najrazvijenijeg lika u MCU. Ostaje za vidjeti hoće li se Loki pojaviti u Marvelovim projektima kao što su "Avengers: The Kang Dynasty" ili "Avengers: Secret Wars" u nadolazećim godinama, ali s obzirom na to kako druga sezona savršeno ostavlja njegov lik, možda bi bilo najbolje da ovaj kraj je taj koji ostaje. 14 godina nakon što je dobio ulogu Lokija, ako je ovo doista kraj puta za Toma Hiddlestona, svakako je bio veličanstven.