Oko četiri i po hiljade kvadratnih metara zemljišta u samom centru Sarajeva, na Marijinom dvoru, bez sumnje vrijede milione.
Na atraktivnoj lokaciji, uz Sarajevo City Center i preko puta zgrade Parlamenta BiH upravo je ta kvadratura pretvorena u parking.
Parking u poslovnom centru glavnog grada je itekako potreban, ali postoji nekoliko činjenica koje govore kako je upravljanje ovom lokacijom vrlo upitno.
Podaci do kojih je došao Raport otkrivaju nevjerovatnu priču - privatna kompanija je zagradila dio državnog zemljišta i godinama ga iznajmljuje kao parking, dok država od toga nema ništa!
Ko je vlasnik
Naime, parkingom upravlja kompanija Modern Times koja je u vlasništvu Harisa Ihtijarevića.
Ihtijarević je u žižu javnosti dospio nedavno zbog afere Mc'Donalds. On, odnosno njegova druga kompanije je vlasnik licence poznatog lanca restorana brze hrane u BiH. Zbog katastrofalnog menedžerisanja i neplaćanja kirije, McDonald's u centru grada uskoro će se zatvoriti.
No, vratimo se parkingu. Prema našim informacijama, Ihtijarević je kroz svoje kompanije otkupio dio zemljišta na možda i najatraktivnijoj lokaciji u Sarajevu. Uz to je praktično prisvojio dio zemljišta koji pripada državi.
Godinama se taj prostor koristi kao parking, a Ihtijarević od naplate sigurno masno zarađuje.
Prema skici sporne parcele i podacima o posjedovnom i vlasničkom stanju, parcele 472 i 408 ne pripadaju Ihtijarevićevoj kompaniji.
Odnosno, one su u vlasništvu Feroelektra, čiji je većinski vlasnik Federacija BiH.
Parcela 326 je javno dobro. Potvrđuje to i aktuelni izvadak iz zemljišnih knjiga.
Zlatna koka
Pitanje je ko je i kako privatnoj kompaniji dozvolio korištenje državnog, odnosno javnog zemljišta, u komercijalne svrhe, odnosno kako je javno dobro postalo nečija zlatna koka?
Podaci iz Katastra Općine Centar, pak, kažu kako je cjelokupna parcela od 4.600 metara kvadratnih u posjedu Feroelektra.
Ihtijarević je sporno zemljište kupio 2006. godine i od tada zarađuje na iznajmljivanju parking mjesta, koja su na čak tri parcele raspoređena na zemljištu koje nije u vlasništvu Ihtijarevićeve kompanije.
S obzirom na to sve, postavlja se pitanje šta rade Kantonalna inspekcija i Ministarstvo saobraćaja KS? Posebno je ova problematika zanimljiva jer na spornoj lokaciji planirana izgradnja nulte transverzale. A pitanje je kako će se onda rješavati imovinsko-pravni odnosi?
Zanimljivo je da u ovu problematiku nije ulazio SDA-ov arhitekt, borac za zakonitu gradnju u Kantonu Sarajevo - Faruk Kapidžić.
Prema Raportovim informacijama, sve je i krenulo od SDA-ovih kadrova. Tako je prema našim saznanjima dozvoli izdao i bivši direktor KJKP Rad Selim Babić (SDA).
Zanimljiva je još jedna činjenica u cijeloj priči. Naime, Uredba o organizaciji parkinga u KS od 13.12.2018. jasno propisuje koje uvjete mora ispunjavati privatni parking.
Tako se navodi, između ostalog, da privatni parking mora biti asfaltiran. Međutim, parking na Marijin dvoru ne ispunjava ni tu minimalnu odredbu, jer je veći dio parkinga prekriven šljunkom.
I to nije problem samo ovog parkinga.
Nastavit će se…