Puni Gas

Pucanje gume u vožnji može biti jako opasno: Ovo su važni znakovi koji upozoravaju na opasnost

Puknuće gume ili probušena guma jedan je od najozbiljnijih problema koji vam se može dogoditi tokom vožnje. Njemački auto klub ADAC stoga preporučuje da je pritisak, ali i vizuelno stanje guma na automobilu potrebno kontrolirati svake dvije sedmice.

Oštri predmeti na cesti poput eksera, komada metala ili razbijenog stakla lako mogu oštetiti gumu, no ona se ne mora odmah ispuhati. Postepeno ispuhivanje može trajati satima ili danima. Ako je guma ispuhana rizik za pucanje je povećan.

Starost i trošenje guma također značajno povećavaju rizik od pucanja ili bušenja guma. Čak i kada stare gume izgledaju u dobrom stanju treba ih zamijeniti najkasnije nakon osam godina.

Iako su moderni automobili vrlo često opremljeni sa sistemom za nadzor pritiska u gumama, ADAC savjetuje da nije dobro slijepo se pouzdati samo u to. Neki sistemi ne koriste specijalne senzore za očitavanje pritiska u gumama već se oslanjaju na ESP senzore.

Oni na osnovi brzine vrtnje gume detektiraju promjenu pritiska i nisu potpuno pouzdani. Nerijetko će detektirati problem već kada se guma ispuhala za 20 posto, a često lažno javljaju probleme koji ne postoje, pa ih neki vozači znaju i ignorirati.

Ako pritisak u gumi padne za samo 20 posto vožnja više nije sigurna. Ipak, postoje znakovi koji će vas upozoriti da nešto s gumama ili gumom nije u redu.

Pad pritiska u gumi osjetno mijenja ponašanje u vožnji. Automobil može “vući” na lijevo ili desno (što ćete lako detektirati pustite li volan na trenutak), u zavojima djeluje mekano i ljulja se.

Primijetite li tako nešto ostanite mirni, izbjegavajte nagle pokrete volanom i naglo kočenje i prvom prilikom zaustavite auto na nekom sigurnom mjestu. Provjerite je li guma u redu te je po potrebi zamijenite ili popravite.

Clicky