Krajem mjeseca na aukciji će biti ponuđen revolucionarni Mercedes 60 Simplex, koji je kada je proizveden 1903. godine, bio najbrži masovno proizvedeni automobil na svijetu.
Sada ga je unuka izvornog vlasnika odlučila prodati.
Ostalo ih je samo pet na svijetu. Ima čeverocilindrični motor od 9,23 litre sa 60 KS i četverostupanjski mjenjač, ručni naravno.
Najbrži na svijetu
Kada je bio nov, bio je to najbrži automobil na svijetu, tada potpuno ručno izrađen, s najvećom brzinom od 130 kilometara na sat.
Sada, 121 godinu nakon što je njen djed, britanski izdavač i ljubitelj motosporta Alfred Hemsworth kupio ovaj Mercedes 60 Simplex, unuka Elizabeth Hemsworth odlučila ga je prodati.
Bit će ponuđen na aukciji forime Goodwing & Company na otoku Amelia, na Floridi 29. februara.
Hemsworth je kupio Simplex 60 dirktno od Mercedesovog trgovca u Francuskoj, Emila Jelineka, koji je navodno nagovorio Gottlieba Daimlera i Wilhelma Maybacha da automobil nazovu po njegovoj kćerki Mercedes.
Automobil je nastupio u nekoliko utrka kada je bio nov, pobijedivši u nekima od njih.
Dovoljno okretan
Iako po definiciji nije bio trkaći automobil, njegova stražnja sjedala i stražnji odbojnik mogli su se ukloniti. Dugi međuosovinski razmak i relativno mala težina učinili su ga dovoljno okretnim.
Hemsworth je umro 1922. godine, ostavivši iza sebe lijepu ostavštinu i impresivnu kolekciju automobila. Simplex je naslijedio njegov 12-godišnji sin Alfred.
Dobro ga je sačuvala porodica, koja ga je 1956. izložila u Britanskom nacionalnom automobilskom muzeju, koji je Lord osnovao i po kojem je muzej dobio ime.
Automobil je prvobitno kupljen za 25.000 zlatnih maraka, što danas vrijedi oko 200.000 eura.
No, aukcijska kuća očekuje da će zauzvrat dobiti najmanje deset miliona dolara.
Automobil je u solidnom stanju, ali zahtijeva i određene restauratorske radove, prenosi HAK revija.
Najskuplji klasični automobili u historiji (u eurima):
Mercedes 300 SLR iz 1955. godine – 135 miliona
Ferrari 250 GTO iz 1962. godine – 61,1 milion
Ferrari 250 GTO TIPO iz 1963. – 48,4 miliona
Ferrari 250 GTO iz 1962. – 35,9 miliona
Ferrari 355 Sport Scality iz 1957. – 33,6 miliona eura