TRI KONFIGURACIJE ELEKTROMOTORA

Predstavljen je Rivian R2, izazivač najprodavanijem teslinom Modelu Y

Prošlo je mnogo vremena, ali potpuno novi Rivian R2 konačno je službeno otkriven. Američka EV start-up kompanija - koja je stvorila prvi potpuno električni pick-up na svijetu - priprema se za borbu protiv najprodavanije Tesle, Modela Y.

Forma s funkcijom

Oštar kontrast zaobljenom obliku Modela Y, R2 ima kockasti, ali čisti i futuristički dizajn koji karakterizira i Rivian R1T pick-up i R1S SUV sa sedam sjedala. Glavni direktor dizajna Riviana Jeff Hammoud kaže: "Dizajnirali smo R2 balansirajući formu s funkcijom, i sve to gradili na našem kultnom dizajnerskom jeziku."

Jedan detalj prenesen na R2 je Rivianov tipični okomiti dizajn prednjih svjetala, dvije jedinice povezane vrlo debelom svjetlosnom trakom koja se proteže preko prednjeg dijela automobila. Stražnji kraj ima sličnu svjetlosnu traku pune širine, sa suptilno udubljenim dijelom ispod za velika slova "Rivian".

Materijali koji se lako čiste

Slično kao i kod njegove velike braće, unutrašnjost R2 trebala bi moći podnijeti sve što možete baciti na nju jer su korišteni materijali odabrani zbog njihove održivosti i izdržljivosti, s tekstilom i površinama koje se lako čiste.

Rivian kaže da je količina prostora za noge straga bila prioritet kako bi se osiguralo da duga putovanja budu udobna za sve u SUV-u s pet sjedala. Međuosovinski razmak od 2935 mm pomoći će u tome, budući da je 45 mm duži od modela Y. Iako je vrijedno napomenuti da je R2 dugačak 4715 mm, dok se Tesla proteže 4751 mm od nosa do repa.

Mnoštvo zanimljivih detalja

Neke zanimljive funkcije na R2 uključuju svjetlo skriveno u vozačevim vratima, dok bi mogućnost potpunog spuštanja sva četiri obična prozora, stražnjeg vjetrobranskog stakla te otvaranja stražnjih četvrtinskih prozora trebala stvoriti iskustvo vožnje na otvorenom.

Sva sjedala u Rivianu također se mogu potpuno preklopiti kada trebate prevesti puno tereta ili želite koristiti automobil za kampiranje u divljini. Alternativno, na R2 postoji gepek koji pruža dodatni prostor za pohranu.

Rivian je preuzeo povratne informacije od vlasnika R1T i R1S koji su se žalili na nedostatak pretinca za rukavice, tako da R2 ima dva: jedan na tradicionalnoj lokaciji, a drugi ispod većeg središnjeg zaslona osjetljivog na dodir.

Potpuno nova platforma

Novi dizajn upravljača u R2 također uključuje dva kontrolna kotačića s taktilnom povratnom informacijom.

Rivian R2 izrađen je na potpuno novoj platformi kompanije koja je dizajnirana imajući na umu performanse, domet i troškovnu učinkovitost, a također će se koristiti za pristupačniji crossovera nazvan Rivian R3.

Platforma uključuje strukturnu bateriju, što znači da vrh baterije također služi kao pod vozila, i druge komponente koje su dizajnirane da dramatično smanje složenost vozila.

R2 će se nuditi s dvije veličine baterije, od kojih će veća omogućiti domet od gotovo 500 km s jednim punjenjem. Nadopuna od 10 do 80 posto s pravog brzog punjača trajat će manje od 30 minuta, prema Rivianu, ali tačne brzine punjenja tek trebaju biti objavljene.

Tri konfiguracije elektromotora

Rivian je potvrdio da će na izbor biti tri konfiguracije elektromotora: stražnji pogon s jednim motorom, pogon na sva četiri točka s dva motora i tri motora koja koriste dva motora za pogon stražnjih točkova i jedan za prednje točkove.

Izlazne snage za trio još su tajne, ali znamo da će najbrži modeli postići 0-100 km/h za "manje od tri sekunde".

Budući da R2 može primati česta ažuriranja softvera od Riviana, nove funkcije mogu se dodati nakon lansiranja, a niz od 11 kamera i pet radara na automobilu omogućit će R2 da ponudi poboljšane mogućnosti autonomne vožnje u odnosu na prethodne modele marke.

Cijene za novi Rivian R2 počet će od 45.000 dolara u SAD-u, s početkom proizvodnje u prvoj polovini 2026.

Clicky