6734 metara nadmorske visine – ni jedan automobil nikada nije išao više. Dana 2. decembra, vozač utrka Romain Dumas postavio je novi svjetski rekord na vrhu zapadnog grebena vulkana Ojos del Salado u Čileu, upravljajući značajno modificiranim Porscheom 911 koji je pokretao eFuels gorivo. Podršku mu je pružio međunarodni tim sastavljen od članova iz Čilea, Francuske, Njemačke, Sjedinjenih Država, Kanade i Švicarske.
Tim koji podržava trostrukog prvaka Le Mansa Romaina Dumasa suočio se s ekstremnim uvjetima. Zrak na visini bio je samo upola gušći nego na nivou mora, dok su se temperature kretale oko 20 stepeni ispod nule.
'Nikad neću zaboraviti ovo iskustvo. Bio je izvanredan osjećaj voziti se tamo gdje nijedan automobil prije nije prošao,' rekao je Romain Dumas kratko nakon silaska s vulkana. '911 je uspio ići više od bilo kojeg drugog zemaljskog vozila u historiji. Stigli smo do tačke gdje nas je dočekao pravi vrh zapadnog grebena - više nismo mogli. Dakle, ovo je stvarno bila najveća nadmorska visina koja se može postići. Trenutak ponosa za cijeli tim – i zahvalni smo na podršci i vjeri svih naših partnera, od kojih je svaki ovo omogućio.'
Ekspediciju s dva značajno modificirana modela Porsche 911 podržali su HIF Global, Schaeffler Group, Mobil 1, BFGoodrich i TAG Heuer. Te su kompanije stručnošću i tehnologijom podržavale međunarodni tim vodiča, inžinjera, vozača i planinara.
Projekt je označio povratak automobila i tima na vulkan Ojos del Salado, koji su posjetili 2022. i premašili 6000 metara na istraživačkoj vožnji.
U kontekstu, dostignuta najveća nadmorska visina jednaka je 1934 metra iznad vrha Mont Blanca. Prethodni rekord, postavljen 2020. godine, iznosio je 6694 metra.
Porsche 911 'Doris' i 'Edith'
U pokušaju rekorda učestvovala su dva modificirana modela Porsche 911 pod nadimcima 'Doris' i 'Edith'. Automobil koji ruši rekorde razvio je RD Limited u suradnji s Porscheom. Sam rekord Dumas je postigao u lakšoj i agilnijoj varijanti 'Edith'. Izuzetno sposobna za terensku vožnju temelji se na trenutnom modelu 911 Carrera 4S. Njegov 3,0-litreni šesterocilindrični bokser motor od 443 KS ostao je s fabričkim postavkama i uparen je sa standardnim ručnim mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa. Automobil je radio s fabričkim mazivima iz Mobil 1, što je omogućilo pogonski sklop da radi bez problema čak i u ekstremno hladnoj klimi. Sam 911 pokazao se kao odlična osnova; kroz kombinaciju robusne, ali lagane konstrukcije šasije, velike snage i sposobnosti da se dobro nosi s ekstremno velikim nadmorskim visinama.